Wat is er nieuw

snel veel javamos kweken

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Leeftijd
32
ik heb geen achterwand in mijn aquarium zitten en nu kwam ik er achter dat je met een horrengaas, zuignappen en vooral veel javamos een aardig mooie achterwand kan maken.

het probleem is dat veel javamos ook veel geld kost ik zou denk ik een schaal of 10 nodig hebben, en die schalen kosten 5-6 euro per stuk.

de oplossing: zelf kweken maar wat is de snelste manier om dit te doen? gewoon de plukken in het aquarium laten liggen en wachten? of kan ik beter een aparte bak maken?

Met voldoende licht groeit het best wel hard. Je kan ook proberen om het van andere leden over te kopen als je in gevraagd een topic opent😉.

ik heb een beetje rond gekeken, maar als ik met wat ik nu heb (1 schaal) zou beginnen, zou het wat langer duren dan wanneer ik met een stuk horrengaas vol begin, als het uiteindelijk maar vol groeit is dat prima. (en waarschijnlijk groeit het beter als er meer dan alleen een paar garnalen inzitten.)

ik lees dat je het het beste tussen 2 lagen horrengaas kan doen, maar zou 1 laag ook werken?
dus gewoon op het horrengaas binden en wachten.

ik had geluk bij de lfs, ze hadden met kerst een aquascaping demonstratie en daarvan hadden ze nog javamos over. kon ik met korting mee krijgen.

Dat kun je met visdraad prima erop binden denk ik en dan laten groeien. Zo zet ik het ook vast op hout.

dan doe ik dat, dat lijkt me namelijk veel makkelijker dan 2 horren dicht naaien.

Ja dat lijkt me ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan