Snelgroeiers voor Zuid Amerika aquarium?


Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Berichten
735
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Hoi!
Weet iemand een Zuid-Amerikaanse snelgroeiende plant die tegen wat zuurder water kan (pH ~6) en wat hogere temperaturen (>25 C)?
Had altijd cabomba maar volgens mij mag dat niet meer verkocht worden.
 
Wat ik op internet kan vinden (ik had hier eerder in gedoken i.v.m. de waterhyacint) is dat enkel Cabomba caroliniana verboden is, maar niet andere Cabomba soorten (tenzij er weer nieuwe soorten zijn toegevoegd aan de lijst).
 
wellicht is de Heteranthere zosterifolia wat voor je.

kan zeer snel groeien en zo te zien bestand tegen lagere PH´s
 
sterrekruid gaat inderdaad prima bij 27° en aangezuurd water. Heeft het hier toch jaren goed gedaan.
 
Zijn Heteranthere zosterifolia en sterrekruid hetzelfde? Deze doet het bij mij namelijk helemaal niet goed :( Heb het vandaag uit het water gehaald en vandaar ook opzoek naar iets nieuws. De Braziliaanse klimop is een hele goede tip! Die doet het inderdaad uitstekend maar ik heb het al :p Als andere cabomba soorten nog wel mogen, waar zou ik ze dan kunnen aanschaffen?
 
Ik denk dat sterrekruid bij mij niet goed werkt omdat het voedsel uit de bodem haalt, ik heb een arme bodem maar (te) voedselrijk water...
 
Als het ook een drijfplant mag zijn: Ceratopteris pteridoides

Van oorsprong volgens mij Zuid Amerikaans. Invasies in sommige delen van Noord Amerika.


Die groeit hier van tennisbal doorsnede naar ongeveer 45 doorsnede in 6 weken tijd. Zeer goede nitraatvreter en kan heel goed tegen de warmte. 30 graden water temperatuur is geen probleem, ook TL verlichting onder een kap niet.
 
Top! Ik zal die eens proberen dan :)
 
Zijn Heteranthere zosterifolia en sterrekruid hetzelfde? Deze doet het bij mij namelijk helemaal niet goed :( Heb het vandaag uit het water gehaald en vandaar ook opzoek naar iets nieuws. De Braziliaanse klimop is een hele goede tip! Die doet het inderdaad uitstekend maar ik heb het al :p Als andere cabomba soorten nog wel mogen, waar zou ik ze dan kunnen aanschaffen?
Dat is inderdaad hetzelfde. Het is echter wel een plant die licht nodig heeft om optimaal te kunnen groeien. Voor de rest is het eigenlijk een gemakkelijke plant die weinig bijzondere eisen kent.
 
Aan het licht zal het denk ik niet liggen want ik heb er net 2 nieuwe balken ingezet, maar de plant stond er heel slapjes bij, groeide niet mooi recht omhoog maar in allemaal kronkels en de bladeren waren slap en geknakt. Ik heb het vermoeden dat mijn zwaarddrager er van zit te snoepen en dat de plant daarom kapot gaat.
 

Terug
Bovenaan