Wat is er nieuw

snelgroeiers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polarbear
  • Startdatum Startdatum
P

Polarbear

Guest
Heb momemteel aantal snelgroeiers die naar mij doen t� snel groeien.
Doordat ze snel groeien en dus bijna elke 3 dagen moet knippen, hebben de scheuten een veel dunnere steel en zitten de bladeren ook verder uit elkaar en minder compacter bij elkaar (Alsof ze uitgerekt zijn).
Wat zou de oorzaak van kunnen zijn?
Wat zou ik kunnen doen verder, tips zijn welkom.

Welke planten gaat het om? Heb je foto's van dat 'uitgerekte'?

~ Ivo

Een oorzaak zou kunnen zijn : te weinig licht. Een plant heeft licht nodig en als hij dat niet voldoende krijgt gaat hij geforceerd naar dat licht toe groeien, met genoemde zaken tot gevolg.

Vraag is dus :
Hoe groot is je aquarium ? (ook hoogte)
Hoeveel lampen heb je en welke ?
Hoelang branden ze per dag ?

AquaVISie zei:
Een oorzaak zou kunnen zijn : te weinig licht. Een plant heeft licht nodig en als hij dat niet voldoende krijgt gaat hij geforceerd naar dat licht toe groeien, met genoemde zaken tot gevolg.

Vraag is dus :
Hoe groot is je aquarium ? (ook hoogte)
Hoeveel lampen heb je en welke ?
Hoelang branden ze per dag ?
gaat om een juwel 1.20 *55 *40 dacht ik
Heb 2x t8 lampen van 40 en 38 watt (laatst genoemde is 2 maanden oud)
Lampen draaien 10 uur per dag

Mascha&Ivo zei:
Welke planten gaat het om? Heb je foto's van dat 'uitgerekte'?

~ Ivo
het doet zich voor bij cabomba, grof hoornblad en braziliaanse klimop

Betekent ook,dat er voldoende voeding in het water zit.
Doe er wat drijvers bij,als je die nog niet hebt.

AquaVISie zei:

Heb je ze dicht op elkaar staan? Kunnen ze elkaars licht wegnemen? Want dan wordt het een soort 'wedstrijd' welke plant het meeste licht kan vangen en worden ze zeker kaler...

SaskiaP zei:
AquaVISie zei:

Heb je ze dicht op elkaar staan? Kunnen ze elkaars licht wegnemen? Want dan wordt het een soort 'wedstrijd' welke plant het meeste licht kan vangen en worden ze zeker kaler...
nee, ze staan vrij uit elkaar. Voorbeeld is in me fotoalbum.

@bertus
Ik hou niet echt van drijvers. Daarom wil ik gebruik maken van de valliseria en Braziliaanse klimop om dat als afschermer te krijgen.

Dus als ik verneem van verschillende mensen hier is het te weinig licht en veel voeding in combinatie?

Het kan ook liggen aan het te vaak toppen van de planten.
Je zou eens kijken wat ze doen als je ze elke keer terug zet.
Daarmee bedoel ik dat je de stengels dieper in de bodem duwd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan