snoeien Ludwigia Mullertii of repens


Ekster

Well-known member
Lid geworden
25 september 2019
Berichten
136
Leeftijd
47
Hoi,

Volgens mij zaten er laatst 2 stengels van deze plant in mijn bosje waterpest. Ik heb het opgezocht op internet en in een boek en hij lijkt er heel erg op. Nu las ik dat je die moet snoeien om de plant gezond te houden. De stengels hebben inmiddels luchtwortels bij de oksels van de bladeren. Kan ik dan gewoon een stuk van de bovenkant afknippen vlakbij die wortels en die weer in de grond doen of moet ik juist een stuk van de onderkant afknippe? En als ik van de bovenkant iets afknip, kan ik dan de onderkant laten staan zodat dat stuk weer verder gaat groeien of gaat dat niet zo?

Groetjes Gerda
 
Bij alle Ludwigia soorten kan je het bovenste deel eraf knippen en planten. Of er nu wortels aanzitten of niet. Het onderstuk loopt ook weer uit! De methode kan je dus ook als vermeerdering gebruiken.
De wortels die overal zitten kan je laten zitten maar als je het lelijk vindt kan je ze er ook afhalen.
 
Dank je Benvo. Leuk om te weten dat ik ze zo kan vermeerderen:!! Ik vind de wortels niet storend dus laat ze gewoon zitten :)

Groetjes Gerda
 
Prima uitleg van Ben en dit geldt eigenlijk voor alle stengelplanten. Zorg wel voor voldoende ruimte tussen de stelen zodat alle blaadjes voldoende licht krijgen.
 

Terug
Bovenaan