Soort garnaal?


F

Flishxx

Guest
Heey,
Ik heb een aantal maanden geleden 7 vuurgarnalen gekocht, waar alles heel goed mee gaat. In de zak met de vuurgarnalen zaten ook ontelbaar veel kleintjes, wat natuurlijk heel leuk was. Ik zit net even te kijken, en ik zie een vrij grote bruine garnaal zitten. Hij lijkt niet op een slecht gekleurde vuurgarnaal, eerder op een ander soort garnaal. De garnaal is ook zwanger, en ik zie nu ook allemaal kleine verschillend kleurige babygarnaaltjes rondlopen in de bak. Kan iemand me vertellen of dit een vuurgarnaal is en zoniet wat het dan wel is?
Bedankt!
 

Bijlagen

  • 75A12F6E-B02A-45A7-BF91-B6E72E7E14EF.jpeg
    75A12F6E-B02A-45A7-BF91-B6E72E7E14EF.jpeg
    93.7 KB · Weergaven: 98
Is allemaal familie van de vuurgarnaal, sommigen hebben backstripe en anderen weer niet, nooit achter gekomen hoe en wat, maar wil je de rode kleur houden zal je alle slechtgekleurde eruit moeten halen
 
Lijkt me wel gewoon een neocaridina, deze kan dus kruisen met je vuurtjes, en je kan snel veel meer van deze verwachten.
 
Oh okay, dus het is gewoon Neocaridina? Thanks!! Ik laat hem er gewoon inzitten, vind hem wel gaaf :)
 
De tweede die ik zie is ook niet echt rood en hoe zijn de anderen want ik zie erg weinig rood.
 
De foto is niet erg duidelijk, het licht schijnt heel erg op de bovenste garnaal waardoor ze niet echt rood lijkt, maar die heeft wel echt een mooie kleur
 
Ok, dat is niet duidelijk dan inderdaad. Wil je die rode kleur behouden dan moet je zoals al is gezegd goed uitselecteren want anders gaat de kleur verloren.
 

Terug
Bovenaan