Wat is er nieuw

Soort van grasplant snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niiels
  • Startdatum Startdatum
N

Niiels

Guest
In mijn 40l bak heb ik zo'n ultragrote grassprietjes die al dubbel zo hoog zijn als mijn bak. Zo 1 plantje heeft zo'n 5 sprietjes die 1cm breed zijn en lijken op gras.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

eKOuboe.jpg

Mijn vraag is snoei ik deze best of laat ik ze groeien tot lange slierten?
Is er een bepaalde manier om te snoeien zodat je de plant niet beschadigd?

Zou het een Vallisneria kunnen zijn? Volgens mij kan je die niet gewoon afknippen aan de bovenkant.

Heb toch maar een foto genomen. 🙂

En inderdaad het is een Vallisneria, als ik het zo zie.

Anders de foto even plaatsen dan kijken we mee :!

Zien jullie de foto niet in mijn eerste post?

Oeps, stond al bij de eerste post,

Inderdaad Valiseneria, de bladeren aan de onderkant afknippen net boven de wortelknop.

TonHageraats zei:

Inderdaad Valiseneria, de bladeren aan de onderkant afknippen net boven de wortelknop.

Wablieft?
Ben je nu serieus?
Dat zou zo'n zonde zijn. 🙁

Raad je dat ook aan om te doen of laten groeien?

Als je ze wilt snoeien is dat de beste oplossing, dan wel alleen de (te) lange bladeren er komen vanzelf weer nieuwe aan, of anders de slierten begeleiden zodat ze mooi aan de bovenkant komen te drijven.

TonHageraats zei:
Als je ze wilt snoeien is dat de beste oplossing, dan wel alleen de (te) lange bladeren er komen vanzelf weer nieuwe aan, of anders de slierten begeleiden zodat ze mooi aan de bovenkant komen te drijven.

Momenteel blijven ze nog mooi op het oppervlak drijven dus ga ik ze maar laten groeien tot ze echt te lang zijn.

Bedankt om te reageren anders wist ik niet om het aan de wortel te knippen.

Is lastig hoor, deze plant temmen in dit formaat bak.
Er zijn vele verschillende soorten vallisneria, dus je kunt ook altijd op zoek naar een wat lager blijvende plant.

Niiels zei:
TonHageraats zei:

Wablieft?
Ben je nu serieus?
Dat zou zo'n zonde zijn. 🙁

Raad je dat ook aan om te doen of laten groeien?

Als je ze halverwege afknipt gaat het bij de snoeiwond rotten en wordt het bruin/geel. Tons advies is het beste.

Gewoon vlak boven de bodem dus afknippen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan