Wat is er nieuw

Soorten sluierstaarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Belz95
  • Startdatum Startdatum
B

Belz95

Guest
Hoi!

Ik ben ��n van die mensen die offline al onwijs veel heeft gelezen en geleerd van dit forum, dus ik vond het tijd om een account aan te maken. Ik zit namelijk al een tijdje met een 'domme' vraag: welke verschillende soorten sluierstaarten zijn er nou eigenlijk?

Het is duidelijk dat de lichaamsvorm anders is, maar is bijvoorbeeld een black moor hetzelfde als een telescoopoog? En zijn er ook 'combinaties', zoals verschillende lichaamsvormen (soorten) met bijvoorbeeld een wen?

Na eindeloos zoeken op internet ben ik nog steeds nergens een duidelijke lijst (foto's + namen) tegengekomen, dus ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven!

Hoi Belz95,

Ik zal zo compleet mogelijk proberen te antwoorden, al zal ik niet alle varianten opnoemen omdat er gewoonweg teveel subvarianten zijn 😛
Ryukin:
shorttail
w7a4uSXKIT_UnboYWEjxC1ZArbVmeXIN.jpeg

longtail

broadtail

Oranda:
http://i463.photobucket.com/albums/qq35 ... 3851_n.jpg

ook zijn er shorttail en broadtail oranda's

Ranchu:

longtail(Shukin):

Demekin(Zwarte demekin wordt hier Moor genoemd):
r7aih7n2u.jpg

zowel shorttail als longtail, maar ook butterfly tail:
14d78416.jpg

Pearlscale:
https://laurendeadly.files.wordpress.co ... rkgoh.jpeg

Crown pearlscale(Hamanishiki):

Tosakin:

Celestial:

Bubble-eye:

Pom Pom(deze eigenschap kan ook voorkomen bij andere varianten):

Tamasaba(rood met witte enkelstaartige ryukin):
http://www.marushin-koi.com/image/koi-b ... saba04.jpg

er bestaan ook oranda's en ranchu's met telescoopogen. Daarnaast zijn er nog talloze andere combinaties van eigenschappen, zoals kruisingen tussen ryukins en oranda's. De sluierstaartjes die je in de winkel ziet zijn vaak fantails(sluier zonder knik in rug zoals bij ryukin), ryukins en jonge oranda's. Het zijn vaak bastaarden eigenlijk(maar daarom niet minder leuk 😉 ).

Olympus heeft je nu de meeste soorten wel gegeven, en dan zijn er inderdaad nog een heleboel bastaardjes mogelijk 😉

En dan heb je van bijv de Ranchu ook nog 'Topview' en 'Sideview' Ranchu's

Topview Ranchu's zijn het mooist als je ze van bovenaf bekijkt (bijv in een vijver) en de sideview Ranchu's zijn het mooist van, jawel, opzij 😀 Maar eigenlijk geldt dit, voor mij tenminste, voor wel meer soorten sluiers. De ene sluiers kan van opzij bekeken een lelijk beest zijn, terwijl die van bovenaf bekeken wel heel erg mooi is! Ik heb er zelf ook zo ��n zwemmen. Van opzij een lelijke bouw en dan voornamelijk de rug, maar van bovenaf zie je hier niks van en dan is het opeens wel een leuk visje 😉

Wow, bedankt!

Ik heb nu twee heel kleine sluierstaartjes rondzwemmen (netjes in een 120m aquarium, thanks to aquaforum 🙂 ) maar die zaten in de winkel gewoon in een bak met 'sluierstaarten', dus ik moet nog maar even uitvogelen wat dat precies gaat worden/is haha.

Leuk en goed bezig!! Anders maak je een keer een fotootje, dan kunnen we wel een ruwe schatting maken wat het ongeveer gaat worden 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan