Spatgourami blijft maar steeds grotere nesten bouwen


A

astrid j

Guest
astrid j zei:
Hallo mensen.
Mijn gourami heeft inmiddels zijn derde nest gebouwd, en dit maal gigantisch. ( in anderhalve week)
Ik moet zeggen dat hoe leuk ik het in het begin vond, hoe moeilijker ik het nu gaat vinden.
Hij is behoorlijk agressief, ik zie niet 1 ander visje meer, die zitten verstopt, en zodra die in zijn gezichtsveld zit is hij gelijk aan het jagen. Ik vind dat jammer en mis mijn andere vissen. :(
Tijdens voeren maakt hij echt oorlog en niet 1 vis kan rustig eten ;(
Ik weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet, en ook geen idee hoelang dit gaat duren.
Soms lijkt het vrouwtje aardig dan weer totaal geen interesse , dan jaagt hij haar weer weg, ik snap niks van de liefde tussen gourami's.Hoe lang kan dit gedoe aanhouden?
Nu het nest de helft van de bak inneemt vind ik het eigenlijk belachelijk worden.
Maar wat moet ik? Weet iemand raad? :S

131314_0_82_dsc02179.jpg
 
Ik heb dit deels gekopieerd uit mijn album, dus vandaar de quote.
 
Hoge temperatuur > paargedrag. Warmer in je bak zeker door het warme weer van de afgelopen periode denk ik? Heb je dat een beetje bijgehouden de laatste tijd, je temperatuur?

Hierin zie je overigens precies terug waarom we sommige gourami soorten (o.a. lalia, chuna) aanraden onverwarmd te houden.
Bij hogere temperaturen worden er continu schuimnesten gebouwd met daarbij gratis en voor niks de bijbehorende agressie.

~ Ivo
 
Botia zei:
Hij is flink in de paarstemming omdat je temperatuur door het zomerweer is opgelopen. Dat wordt dus vanzelf minder.

Ik heb dit gekopieerd uit Astrid's album, dus vandaar de quote. :p :D
 
Zou een waterwissel met koud water van 30% helpen, net als een koude douche bij mensen??? :D
 
Ok, ik heb mijn antwoordt gekregen van Botia in mijn album, mijn dank daarvoor ;) :thumbs:
 

Terug
Bovenaan