Speciaal garnalenvoer nodig?


danpaatje

Well-known member
Lid geworden
17 februari 2017
Berichten
70
Ik krijg over een paar dagen een nieuw bakje waar dan over een aantal maanden garnalen in zullen komen. Dit worden dus de enige bewoners. Ik heb nu een grotere bak met vissen en vuurtjes die ik geen speciaal eten geef, maar deze bak is natuurlijk een stuk groter en was al 2 jaar oud toen ik de garnalen toevoegde. Ik heb gewoon voer voor de vissen en algentabletten etc. Ik vroeg me af of ik speciaal garnalenvoer nodig heb of gewoon alfentabletten en vissenvoer kan geven en dan groenten elke week? Of is speciaal voer echt nodig? Dit is natuurlijk geen probleem. Ik ben van plan de blauwe variant van de vuurgarnaal in het bakje te houden en er hout en veel planten in te stoppen.

Groetjes,
Merel
 
Ik heb het nooit gedaan bij mijn garnalen. Wel heb ik ze ter afwisseling spaghetti of komkommer gegeven. Spinazie schijnen ze ook te waarderen.
 
Dat zeg je goed. Op den duur :). Je moet natuurlijk niet alleen maar spaghetti voeren.
 
garnalen voer met veel vismeel zal wel goed werken houden die neocardina wel van
 
Oke dankjulliewel voor de tips! Zal dan beginnen met gewoon visvoer met groente af en toe!
 
in courgette zit nog wat meer voedingsstoffen dan in komkommer en dat vinden ze vaak ook erg lekker
 
Wat blad zoals Moerbei of brandnetel is ook goed om erbij te geven.
 
Het bakje is opgezet: ik was van plan deze op gewoon kamertemperatuur te houden dus ik dacht dat dit rond de 22/23 graden zou zijn. Nu zag ik dat de thermometer 27 graden aangaf.. voelde ook een stuk warmer dan de grotere bak terwijl beide bakken helemaal uit de zon staan. Led lampje geeft wel wat warmte af. Nu is dit wel heel warm voor een gewone neocaridina.. ik heb wel gehoord van de kardinaalgarnaal die tegen hetere temperaturen kan maar dit is niet bepaald de makkelijkste lijkt me. Vooral in zo’n klein bakje van maar 20 liter. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zal even kijken of een andere thermometer een andere temperatuur geeft maar ik vrees van niet.
 
Heb je er een thermostaat in hangen of is de watertemperatuur alleen door de omgevingstemperatuur ontstaan?
 
Nee zit geen verwarming in, zou kamertemperatuur moeten zijn.
 
Bij de zomerdag kunnen de temperaturen van zo n klein bakje rap oplopen. Ik gebruik een goedkope koelingfan erbij van Aliexpress.
 
Hoe lang draai ik een aquarium voor garnaaltjes het best in? Het bakje draait sinds Vorige week dinsdag. Er draait een filter op gevuld met filtermateriaal uit mn 2 jaar draaiende bak en water uit die bak. Er zijn twee vuurgarnaaltjes meegekomen hierbij en die doen het nog steeds goed. Ik geef ze om de dag een heel klein beetje voer. Nog een week of 2 wachten?
 
Met garnalen zou ik geen risico lopen en als het kan gewoon 4 wk indraaien.
 

Terug
Bovenaan