Wat is er nieuw

Spirulina poeder als voedsel jonge Sturisoma's?

Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2009
Ik heb een bakje staan met flink wat Sturisoma larven welke 2 dagen geleden zijn uitgekomen. Nu heb ik al enkele voerstenen klaarliggen, en meer dan genoeg algen (spirulina) tabletten.

De voerstenen maak ik met spirulina poeder. Gezien ik graag de bak groen van de alg zou willen zien, vroeg ik me af of het mogelijk is wat van dat poeder los in de bak te gooien, en of dat ook voor alggroei zal zorgen?

Ik heb het liefste dat de vissen continu voedsel tot hun beschikking hebben, en het mooiste zou dan natuurlijk alg zijn.

Je kunt ook pas uit gekomen artemea geven he.

En alg ,zet er genoeg groen in,schrapen ze er zelf af.

Nee, dat zal niet helpen. DAt poeder is dood.

Rene B zei:
Ik heb een bakje staan met flink wat Sturisoma larven welke 2 dagen geleden zijn uitgekomen. Nu heb ik al enkele voerstenen klaarliggen, en meer dan genoeg algen (spirulina) tabletten.

De voerstenen maak ik met spirulina poeder. Gezien ik graag de bak groen van de alg zou willen zien, vroeg ik me af of het mogelijk is wat van dat poeder los in de bak te gooien, en of dat ook voor alggroei zal zorgen?

Ik heb het liefste dat de vissen continu voedsel tot hun beschikking hebben, en het mooiste zou dan natuurlijk alg zijn.
Neem een glazen kan of klein aquarium en leg er stenen in onder water, zet deze nu op de vensterbank aan de kant woor de zon komt en na enkele dagen heb je stenen die je in je bak kan doen om de jongen te voederen 😉

En dat werkt het beste met oud aquarium water.

Dan zal ik dat maar even doen, heb nog wel een paar geschikte stenen liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan