Wat is er nieuw

Spoed? puiloog

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Hoi mensen,

Mijn vissen hebben vanochtend weer gepaaid (dit doen ze tegenwoordig elke week) En het vrouwtje loopt er bijna iedere keer weer beschadigingen van op, gelukkig nooit ernstig, maar ik zie nu net, dat ze na vandaag een puiloog heeft. Waarschijnlijk hebben ze haar zo hard ergens tegen aan geduwd, dat er vochtophoping achter haar oog zit.

Nu de vraag, wat kan ik het beste doen? Sowieso zal ik straks wat water verversen, maar moet ik ook ingrijpen?
Lees op internet verschillende dingen, zoutbadjes, esha etc.. Iemand ervaring en tips?

Alvast bedankt!

Hier even wat foto�s, sorry dat ze zo onduidelijk zijn..

Bf4S7t-jjWxfWnRS4fumg02Gu6kSt37H.jpeg

Als het echt komt dat hij ergens tegenaan is gezwommen dan kan je inderdaad een zoutbadje geven. Maar meestal gaat het vanzelf over.

Kort zoutbad en daarna afwachten..
Succes!

Weet je zeker dat het van het paaien komt?

DIE ,noem ik nou vergroeit, als ik naar de rug kijkt. gekromd.

Kan ook bacterieel zijn he.

Bedankt voor de reacties, kijk het even aan.

DIE is inderdaad vergroeid, daar was ik zelf ook al van op de hoogte Bertus.

Zonde.

Mee eens.

Die mannen-sluiers zouden toch eens wat manieren moeten leren, een vrouw op deze manier te behandelen 😀 Ik hoop dat het oog snel weer wat bijtrekt!

Heb haar apart gezet en het oog is alweer wat bij getrokken 🙂 gelukkig maar!

De grootste boosdoener is een mannetje uit mn eigen kweek van vorig jaar, hij is 3x zo groot als haar en heeft een enkele staart dus is heel snel. We schaffen het weekend een vijver aan en daar komt hij in samen met nog twee enkelstaarten uit eigen kweek dit jaar 🙂 kunnen ze daar lekker hun gang gaan en heeft het vrouwtje wat meer rust 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan