Spontaan nieuwe bewoner in aquarium. Welk soort visje is dit?


W

Willin

Guest
Wij hebben een garnalen/algeneter aquarium (150 cm) en een klein (30 cm) aquarium met een paar mini visjes erin.
Nu zagen wij opeens in ons grote aquarium een visje. Heel leuk, maar wij hebben deze niet gekocht. We hebben ook geen flauw idee hoe het visje erin is gekomen.
Het enige wat we veranderd hebben is dat we 2 weken geleden wat grind over de zandbodem hebben gelegd. We hebben hem gevangen en in het kleine aquarium gezet bij de andere visjes.
Wie o wie weet wat voor vissoort dit is?
 

Bijlagen

  • 20191129_214956.jpg
    20191129_214956.jpg
    127.6 KB · Weergaven: 166
  • 20191129_214925.jpg
    20191129_214925.jpg
    92.2 KB · Weergaven: 153
Het lijkt op een Corydora, maar haast onmogelijk dat daar een eitje zou ingezeten hebben dat zo lang overleefde.
welke algeneter heb je?
 
Zal wel gewoon een eitje meegekomen zijn met een plant en is toen alsnog in jouw aquarium geboren. Gefeliciteerd :)
 
Toevallig onlangs plantjes gekocht? Of iets anders uit een draaiende bak overgenomen?
 
Lijkt inderdaad op die corydora. Dat is toch een schoolvisje? Voelt hij zich ook thuis met andere schoolvisjes of alleen met zn eigen soort?
 
Nee niets overgenomen of plantjes gekocht.
Visje is nu anderhalve a twee cm. Hoe oud zal het visje dan zijn? We hebben ruim 2 maanden geleden garnalen gekocht en zij had ook corydora's.
 
Nee niets overgenomen of plantjes gekocht.
Visje is nu anderhalve a twee cm. Hoe oud zal het visje dan zijn? We hebben ruim 2 maanden geleden garnalen gekocht en zij had ook corydora's.

Hij zal niet veel groter worden dan. Zijn zeer kleine visjes.
Weet je welke soort ze had?
Waarschijnlijk toen als eitje of misschien zelfs als jong visje ongezien meegelift...
Hij zal zich wel groter (en veel beter) voelen met een paar soortgenootjes, dat staat vast!
 
Dus uitbreiden tot een groepje (op voorwaarde dat je bak/bodem/visbestand compatibel is) of de verloren zoon/dochter terugbrengen naar zijn heimat en familie is misschien ook een optie?
 
Dus uitbreiden tot een groepje (op voorwaarde dat je bak/bodem/visbestand compatibel is) of de verloren zoon/dochter terugbrengen naar zijn heimat en familie is misschien ook een optie?
Dan schaffen we wel wat familieleden van hem/haar aan. Moeten we hem alleem terug zetten naar de grote bak waar alleen garnalen en een paar algeneters inzitten. In de kleine bak wil ik niet meer visjes hebben. Wordt te druk.
 
Dan schaffen we wel wat familieleden van hem/haar aan. Moeten we hem alleem terug zetten naar de grote bak waar alleen garnalen en een paar algeneters inzitten. In de kleine bak wil ik niet meer visjes hebben. Wordt te druk.

Mooi plan!
Klinkt goed: een grote bak met enkel garnalen en algeneters (welke?).
Dan kan je een vrij groot groepje kopen en een grote school is zeer leuk denk ik!
Deze soort is blijkbaar ook wat minder "bodem-gebonden" dan de gemiddelde cory en zwemt doorheen de ganse bak, ook leuk!
 
Een L144 een ancristus wildkleur en een longfin. En dan straks een schooltje corydoras ;)
 
Het lijkt mij eerder Corydoras habrosus dan pygmaeus maar dat kan ook aan mij liggen
 
Je kan in zo'n grote bak wel een groep aanschaffen van misschien wel 40-50 stuks. Erg leuke visjes die pygmeus!
 
Nee niets overgenomen of plantjes gekocht.
Visje is nu anderhalve a twee cm. Hoe oud zal het visje dan zijn? We hebben ruim 2 maanden geleden garnalen gekocht en zij had ook corydora's.
Bij Akwafish gekocht via marktplaats? (dat ben ik namelijk) en dan istie als hele kleine baby meegeschept met de mixgarnalen
 
Dat zou toch een leuke toevalligheid zijn, dat je zoiets tegen komt op een landelijk forum en denkt 'hey dat kan ik wel eens zijn geweest'. Mij benieuwen :)
 
Dat zou toch een leuke toevalligheid zijn, dat je zoiets tegen komt op een landelijk forum en denkt 'hey dat kan ik wel eens zijn geweest'. Mij benieuwen :)
Ja zoals de Ts het verteld komt het mij heel bekend voor, en gisteravond heeft iemand via mp contact opgenomen omdatie 1 corydoras pygmeaus in zijn bak had en er nog meer zocht, en dat is iemand die al vaker bij ons geweest is.
 
Ja zoals de Ts het verteld komt het mij heel bekend voor, en gisteravond heeft iemand via mp contact opgenomen omdatie 1 corydoras pygmeaus in zijn bak had en er nog meer zocht, en dat is iemand die al vaker bij ons geweest is.
Lijkt me wel duidelijk jouw kleine cory te zijn. Kun je deze poster ook wel van de muur halen nu!

Screenshot_3.png
 
Lijkt me wel duidelijk jouw kleine cory te zijn. Kun je deze poster ook wel van de muur halen nu!

Bekijk bijlage 284557
hahahaha ja nu weet ik waar die kleine dondersteen gebleven is, viel me al meteen op ook tussen al die anderen (100+ :D ) datie weg was :D
 

Terug
Bovenaan