Spraybar mist einddop


Marc1969

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2018
Berichten
224
Leeftijd
54
Locatie
Oosterhout (NB)
Zoals op deze foto te zien is, ontbreekt op mijn pas geïnstalleerde spraybar de einddop. Marktplaatsje :D

9936A11A-041B-45FD-BB3C-FC80499D35A1.jpeg


Even een nieuwe bestellen en probleem is opgelost zou je zeggen. Maar ik zou dit topic niet geopend hebben als er daar geen probleempje achter zou steken.
Ik vind dat ik best een aardige Googelaar ben, maar in dit geval kom ik niet op de juiste site terecht.

Iemand die me even een zetje in de juiste richting kan geven?
 
Ik vermoed dat je er een hele nieuwe set voor nodig hebt. Dat die dopjes niet los te verkrijgen zijn, of je moet het kunnen proberen in de LFS. Is dichtkitten geen optie? Of verwarmen en dichtknijpen...
 
Gewoon een propje in stoppen, en / of afplakken met kruislings isolatietape.
 
Je zou ook bij de PVC dopjes kunnen kijken (grijs eroverheen of rood erin) en anders idd een DIY oplossing.
 
Mijn LFS verkoopt ze los in diverse maten. Zou het dus eerst bij de LFS proberen.
 
Mijn LFS verkoopt ze los in diverse maten. Zou het dus eerst bij de LFS proberen.
Is dat er eentje van een 'keten'? Of echt een 'lokale'? Om een mede-aquariaan te helpen mag je de naam toch wel noemen zeker?
 
Is dat er eentje van een 'keten'? Of echt een 'lokale'? Om een mede-aquariaan te helpen mag je de naam toch wel noemen zeker?
Dat is een lokale. Aquaworld in Geleen.
Ik zou er graag een voor je halen maar al die dopjes hebben net weer een iets andere maat. Ik neem dan altijd het slangetje of buisje mee waarvoor ik iets nodig heb.
 
Dat is een lokale. Aquaworld in Geleen.
Ik zou er graag een voor je halen maar al die dopjes hebben net weer een iets andere maat. Ik neem dan altijd het slangetje of buisje mee waarvoor ik iets nodig heb.
Welke maat buis heb je? Als ze Eheim losse buizen verkopen kunnen ze het misschien voor me passen (ik heb geen Eheim).
Wel grote kans dat de einddop dan zwart is.

Ik kom donderdag in de buurt en kan wel even binnen lopen.
 
Welke maat buis heb je? Als ze Eheim losse buizen verkopen kunnen ze het misschien voor me passen (ik heb geen Eheim).
Wel grote kans dat de einddop dan zwart is.

Ik kom donderdag in de buurt en kan wel even binnen lopen.
Net van een collega nog een linkje gekregen (toch gewoon de Hornbach), die kijk ik even na vanavond. Mocht dat niks zijn, neem ik ff contact met je op.

En anders is een druppel kit misschien ook nog wel een optie.

Bedankt voor de reacties allemaal!
 
Is goed, als je het me vóór donderdag 12 uur in de middag laten weten is het goed. Is het later weet ik niet zeker of ik mijn email zie.
Stuur me in elk geval dan een PM, dan krijg ik een email notificatie (niet van dit topic).
 
Als je wat kit hebt dan werkt dat net zo goed hoor.
 
Wel kit zonder schimmelwerend middel erin. Dus geen sanitairkit.
Ik heb nog de kit waarmee ik mijn achterwand heb vastgelijmd, dat komt goed. Maar eerst kijken voor dat dopje, lijkt me toch het makkelijkste. Die kit moet weer een dag of wat drogen enzo...
 
Een dopje is makkelijker en dan vooral bij het reinigen van de spraybar maar goed kit kan een oplossing zijn;)
 
Een dopje is makkelijker en dan vooral bij het reinigen van de spraybar maar goed kit kan een oplossing zijn;)
Deze spraybar is al een keer ingekort / doorgezaagd, waardoor ik er via de andere kant makkelijk in kan. Er zit geen bocht meer in, dus dat hoeft geen belemmering te zijn om 'm aan één kant dicht te kitten.
 
Bij Hornbach hadden ze een setje van drie eindstoppen, waarvan er eentje perfect paste om mijn buis. Probleem opgelost, de spraybar sprayt zich een ongeluk nu ;)

@NicoleE : nog bedankt voor je aanbod, maar zoals je ziet is het niet meer nodig!

IMG_0628.JPG
 
Ja dat is inderdaad alles. Ik had alleen het dopje nodig maar kon 'm online nergens vinden.
 
Dan weten we nu waar we deze kunnen vinden :thumbs:
 
Deze spraybar is al een keer ingekort / doorgezaagd, waardoor ik er via de andere kant makkelijk in kan. Er zit geen bocht meer in, dus dat hoeft geen belemmering te zijn om 'm aan één kant dicht te kitten.


Klopt maar met een ragger is het iets fijner als je er makkelijk even helemaal door kan raggen en niet dan per ongeluk het dopje eruit stoot of tegen kit aanstoot.
Maar het is al opgelost;)
 

Terug
Bovenaan