Wat is er nieuw

staafverwarming protector?

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
31
even een vraagje over het verwarmingselement van juwel aquaria.

ik heb vanmiddag mijn interne filter uit mijn lido 120 gehaald en ga er morgen een externe opzetten.
in die filterbehuizing zit normaal je verwarmingstaaf onbereikbaar voor je vissen.

nu zie ik dat je op internet ook staven met een soort beschermhoes kan kopen maar is dit nodig? (kan ze van juwel niet vinden) of kan ik gewoon mijn juwel staaf los in het aquarium doen?

graag jullie mening.

Ik heb ze gewoon los in het aquarium hangen. Ik denk dat vissen en andere wezens in het aquarium zelf ook wel heel snel doorhebben dat ze niet aan het element kunnen hangen als deze heet is. Heb bijvoorbeeld nog nooit ene garnaal gezien die er op bleef zitten als het hem te heet onder zijn voetjes werd.

Heb ook onbeschermd hangen, nooit problemen mee ondervonden. Misschien vis afhankelijk maar ook qua zicht is met kooi meer aanwezig lijkt mij. Dus doe vooral waar jij je goed bij voelt

Is inderdaad niet perse nodig, ik heb wel eens een foto van een L-nummer gezien welke zich gebrand zou hebben aan het verwarmingselement. Ik heb zelf ook veel L-nummers en bij mij blijven ze er wel uit de buurt 😉 Denk dus dat de kans dat een vis zich er aan brand niet zo groot is.

Ik heb toch ook al foto's gezien van domme (Belgische?) vissen die zich hadden verbrand aan zo'n staaf.

Kans zal wel klein zijn, maar het komt toch voor. Ik zou eerlijk gezegd ook wel zo'n beschermhoes willen hebben. Zal wel niet duur zijn.

Ludger zei:
Is inderdaad niet perse nodig, ik heb wel eens een foto van een L-nummer gezien welke zich gebrand zou hebben aan het verwarmingselement. Ik heb zelf ook veel L-nummers en bij mij blijven ze er wel uit de buurt 😉 Denk dus dat de kans dat een vis zich er aan brand niet zo groot is.

Bij verwarmingen die verticaal hangen zal dit inderdaad minder snel voorvallen, bij verwarmingen die horizontaal hangen is dit anders, daar er vissen zijn die op de verwarmingen liggen om bv. uit te rusten 😉

Coulibaly zei:
Ik heb toch ook al foto's gezien van domme (Belgische?) vissen die zich hadden verbrand aan zo'n staaf.

Kans zal wel klein zijn, maar het komt toch voor. Ik zou eerlijk gezegd ook wel zo'n beschermhoes willen hebben. Zal wel niet duur zijn.

ik denk ik ook alleen kan ze voor juwel staven niet vinden.

luc zei:
Ludger zei:

Bij verwarmingen die verticaal hangen zal dit inderdaad minder snel voorvallen, bij verwarmingen die horizontaal hangen is dit anders, daar er vissen zijn die op de verwarmingen liggen om bv. uit te rusten 😉

dat is een goede tip, zal hem dan in ieder geval rechtop hangen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan