Wat is er nieuw

Stabilisatiestrip mist

judithv

Well-known member
Lid geworden
5 november 2023
Leeftijd
33
Goedemorgen ,
Een aantal weken terug hebben wij een 2e hands aquarium gekocht van het merk juwel. Het is er 1 die 1.20 lang is. Nu mist daarvan de stabilisatiestrip. Dit leek geen probleem te zijn aangezien ze op meerdere sites bestelbaar leken. Maar na heel wat weken wachten en mailen naar die webshops hebben we nog steeds niets binnen gekregen en ben ik bang dat die strips helemaal niet meer gaan binnenkomen. Het aquarium staat nu al die tijd ook al droog aangezien ik er geen water in durf te doen zonder zo'n strip. Weet iemand misschien voor ons een oplossing om dit probleem te verhelpen?

Jammer, heb er hier nog eentje liggen voor een Rio180 (1 m.) met Matrix Daytime led 😉

Jammer, heb er hier nog eentje liggen voor een Rio180 (1 m.) met Matrix Daytime led 😉
Dat is zeker jammer. Zouden ze in diepte veel verschillen? Ik zal eens de binnenmaat opmeten

Plaats je zo'n strip eigenlijk aan de onderkant van de kaprand (dan zou het 38,5 cm zijn) of bovenaan tegen het glas (dan rond de 39 cm)

Even van het Internet geplukt.

1743586805041.png

Het is een juwel 240
Ik heb nu al bij 2 zaken besteld waarbij het op voorraad zou zijn. Bij allebei is het weken wachten en mailen om dan uiteindelijk te horen dat ze toch niet op voorraad zijn en het geld terugstorten. Maar van beide nog geen geld terug gezien.
Vooral heel irritant dat je weken aan het wachten bent op niets.

Volgens mij heb ik zo'n platte strip nodig. Diegene die jij op de foto hebt staan komt van de vision denk ik? Of heb ik dat mis?

• Wow
Waarderingen: Ro
Het is geen vision aquarium die ik heb. Heb juwel een bericht gestuurd en die hebben heel snel gereageerd. Helaas niet met het gewenste resultaat. Die van 40 cm is niet meer leverbaar. Enkel de grotere van grotere aquariums. Dus als iemand er nog 1 heeft liggen van die maat hoor ik het heel graag 🙂 anderd kijken of ik een grotere kan inkorten ofzo

• Leuk
Waarderingen: Ro
Je kan bij de sectie gevraagd een topic maken waarin je vraagt of er nog iemand een heeft liggen.

@Ice78 en @jessicapilon Dat zegt Judith, ik niet 😉
Ja ok, ik reageerde alleen op de post van @Ice en had de post daarvoor niet gelezen. Mark heeft dus niet goed gelezen en ik was te lui om alles te lezen en dan loopt alles in de soep.
Wat een ellende op zo n zonnige middag :DD ;))

even op Duitse webshops kijken misschien dan ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een gok gewaagd en een topic gestart bij de gevraagd categorie.

Wel heel vervelend dat die strips niet meer te koop zijn blijkbaar 😞 zijn toch nog vele aquariums die nog steeds verkocht worden in die maten en als dan zo'n strip kapot gaat heb je dus direct een probleem.

Ik heb een gok gewaagd en een topic gestart bij de gevraagd categorie.

Wel heel vervelend dat die strips niet meer te koop zijn blijkbaar 😞 zijn toch nog vele aquariums die nog steeds verkocht worden in die maten en als dan zo'n strip kapot gaat heb je dus direct een probleem.
denk dat juwel geen alternatief heeft omdat de nieuwere bakken zoals de rio 350 dieper zijn.
Als een huidige bak dezelfde diepte zou hebben zou het misschien wel passen lijkt me.
Ik zou morgen eens bij die van mij kijken hoe die dwarsstrip zit en of daar iets anders mee te doen is.

Hoeft geen originele strip te zijn. Je zou er ook bijv een glasstrook tussen kunnen kitten.

Wat ik zo snel kan vinden is dat de rio 180 dezelfde zou zijn als de 240

Hij staat bij matavi op de site. Weet niet of je daar al contact mee hebt gehad ?

https://matavi.nl/nl/product/product?product_id=3571
Klopt dat is 1 van de sites waar ik besteld had maar die dus niet gekomen is en volgens hen ook niet meer leverbaar. Blijft me een raadsel waarom ze hem niet van hun site halen. En waarom je als koper eerst zelf achteraan moet voor je te horen krijgt dat het helemaal niet leverbaar is.

En volgens mij zijn inderdaad de strips van de 180 bak en 240 dezelfde.

Hoeft geen originele strip te zijn. Je zou er ook bijv een glasstrook tussen kunnen kitten.
Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar waar haal je dan zo'n glasstrook vandaan?

Laten snijden bij een glaszetter bij je in de buurt.

Maar hoe monteer je die met een draaiende bak want die moet toch op zn plaats blijven zitten?
Maar ja ik ben geen techneut zoals je wel zal begrijpen ;))

Ik ben ook zeker niet technisch. Mijn man wel, dus alle hoop op hem, haha maar deze bak is sowieso nog leeg. Tot er iets van een strip of versteviging in zit durf ik er geen water in te doen.

Online kan je dit zo op maat bestellen. Bij de meeste schilders kun je ook terecht. Glas kan wel scherp zijn dus je kan de lange zijdes laten slijpen.

Online kan je dit zo op maat bestellen. Bij de meeste schilders kun je ook terecht. Glas kan wel scherp zijn dus je kan de lange zijdes laten slijpen.
Eventueel zelf met een stukje heel fijn schuurpapier (b.v. p1000) kun je de randjes ook zelf polijsten mocht het nodig zijn.

Bedankt voor al jullie ideeen en meedenken. We gaan ermee aan de slag. Ik zal laten weten als we iets gemaakt hebben wat het is geworden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan