Stamboom garnalen


rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Berichten
5,251
Leeftijd
54
Locatie
Maarssen
Deze kwam ik zojuist tegen op Marktplaats.
Handig om te weten hoe je garnaal zijn stamboom eruit ziet lijkt me.

$_86.jpg
 
De Kanoko kende ik nog niet.
 
Mooi he.
Ik zag net een aanbieding van de blue velvet op mp.
 
Ja er zijn erg mooie bij en er komen ook als maar meer variaties bij.
 
toch vind ik de varieteiten wel wat vreemd. Hoeveel verschil is er daadwerkelijk te zien tussen een bloody mary en een sakura red?
 
Ik vind het zo wieso lastig want wanneer is iets een Bloody Mary en wanneer een Red Sakura? Ik zie in dat schema amper verschil en ja waar ligt dan de grens voor de benaming? Dat moet dan in hele kleine details zitten die de meeste garnalenhouders denk ik niet eens weten.
 
Bloody mary zouden een korter rostrum moeten hebben dan een reguliere vuurgarnaal.
Bloody mary zijn in mijn ervaring ook net ietsje kleurvaster dan de vuurtjes die ik vroeger had.
 
Bloody mary zouden een korter rostrum moeten hebben dan een reguliere vuurgarnaal.
Bloody mary zijn in mijn ervaring ook net ietsje kleurvaster dan de vuurtjes die ik vroeger had.

Ik ben geen expert maar is de BM niet gewoon een kleurvariant die op de kleur is gekweekt? Dan zou je niet verwachten dat het rostrum ook anders is opeens.
 
Ik ben geen expert maar is de BM niet gewoon een kleurvariant die op de kleur is gekweekt? Dan zou je niet verwachten dat het rostrum ook anders is opeens.
Hoe het precies zit weet ik ook niet, het internet geeft dit aan. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb staan van mijn oude vuurtjes, kan ik eens vergelijken met mijn BM.
 
Ik zie deze garnalen topic en heb geen zin om zelf de vraag te stellen in een nieuw topic. Maar ik was nieuwsgierig naar het volgende... Ik had een kolonie van 20 vuurgarnaaltjes in mijn oude 80cm bak. Die is inmiddels een 4 maand opgedoekt. De vuurgarnaaltjes hebben zich inmiddels van 20 naar zo'n ruim 150 vermenigvuldigd in mijn 60 cm. Inmiddels heb ik een meterbak opgestart na de 80 cm en enkele planten overgenomen. Waarbij 1 vuurgarnaal verstekeling zat. Ik heb hem als eens geprobeerd uit te vangen maar alleen als ik er bij toeval bijstond en hij binnen het bereik van het schepnet was. Nou het volgende valt mij op: De verstekeling vuurgarnaal is 2 keer zo groot als zijn broertjes en zusjes in de 60 cm. Bijna zo groot als een volwassen man Japonica. Mijn theorie was het volgende.. Of het komt door de grotere huisvesting of het komt door de Rode minor Tetra's die soms op hem jagen dat daardoor een reactie in werking is gezet waarbij hij daadwerkelijk groter moest groeien om niet ten prooi te vallen. De grotere huisvesting en het versere water met meer mineralen etc zou misschien voor meer vervellingen zorgen waardoor deze vuurgarnaal uit zijn voegen is gegroeid. Anyway was wel benieuwd! Groetjes
 
toch vind ik de varieteiten wel wat vreemd. Hoeveel verschil is er daadwerkelijk te zien tussen een bloody mary en een sakura red?
Moet je eens kijken wat er allemaal voor variaties zijn met bijvoorbeeld de ball python ( koningspython ) Daar zit zoveel in dat het niet meer is bij te houden
 
Moet je eens kijken wat er allemaal voor variaties zijn met bijvoorbeeld de ball python ( koningspython ) Daar zit zoveel in dat het niet meer is bij te houden

Tja, ik houd de naamgeving alleen maar vuur, geel, blauw, rili, oranje etc. Geen verdere namen. Ik heb gewoon Citroentjes, en niet de super yellow fire neon Diamond shrimp :p

Wel leuk om de stamboom te zien!
 
Tja, ik houd de naamgeving alleen maar vuur, geel, blauw, rili, oranje etc. Geen verdere namen. Ik heb gewoon Citroentjes, en niet de super yellow fire neon Diamond shrimp :p

Wel leuk om de stamboom te zien!
Inderdaad. Al die kweekvormen zijn aardig voor de mensen die ze kweken en er een leuke hobby aan hebben. Maar verder.....
 
super yellow fire neon Diamond shrimp vind ik toch meer sexy klinken dan gewoon eenvoudig citroentje
 
super yellow fire neon Diamond shrimp vind ik toch meer sexy klinken dan gewoon eenvoudig citroentje
maar om nu laten we zeggen 20 stuks keer 10 euro meer te betalen voor het idee dat het meer sexy klinkt. Voor dat geld kan ik een ALBINO BLACK PASTEL HET RED AXANTHIC ball python kopen :koffie: :koffie: :D
 
Het ging toch om dezelfde garnaal?
Waar komt dat prijs verschil dan vandaan?

Voor een Ramirezi betaal ik toch ook hetzelfde als voor een Antenebaarsje?
Toch is de ene meer sexy dan de ander.
 
Hoe het precies zit weet ik ook niet, het internet geeft dit aan. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb staan van mijn oude vuurtjes, kan ik eens vergelijken met mijn BM.

Ik vind de foto's van mijn oude vuurtjes helaas niet direct terug, moest ik ze nog tegenkomen dan post ik ze nog wel even.

Op de poster die HIER te downloaden is, zie je het verschil bijvoorbeeld duidelijk, Chris Lukhaup is toch wel een beetje een autoriteit op vlak van garnalen en kreeften.
neocaridina.jpg


Ook bij mijn dieren zie ik een dergelijk verkort rostrum (links), maar in mijn groep zat bijvoorbeeld ook een exemplaar met een normaal rostrum (rechts)
Mogelijk is mijn groep dus niet helemaal zuiver, maar zolang ze rood zijn maakt me dat verder niet uit.
Wx7QZUG.jpg
SqGenij.jpg
 
Mooi he. Ik heb de blue dream garnalen, zijn prachtig! Mooi op kleur šŸ˜
 

Terug
Bovenaan