Standaard aqua 40 verlichting

FlowLong

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2021
Berichten
57
Leeftijd
33
Via marktplaats heb ik een mooie aqua 40 op de kop weten te tikken. De standaardverlichting zit er nog in. Nu vroeg ik mij af of deze voldoende is voor een goed beplante vuurgarnalenbak. Het is vrij blauw licht in mijn optiek en vraag me ook af of het rood van de vuurgarnalen tot recht komt.
 

Bijlagen

  • 20210219_172115.jpg
    20210219_172115.jpg
    494.7 KB · Weergaven: 90
Tja, goed beplant. Ligt er ook aan wat je er qua planten in stopt. Planten die niet veel licht nodig hebben, doen 't overal op. Moeilijkere planten hebben een veel sterkere lamp nodig.
Ik heb hier 7000K lampen, rood kleurt er juist erg mooi onder.
 
Ik heb ook wittig licht gehad in een Aqua 40 en 60 panorama maar vond het rood minder mooi en heb er destijds een 840 kleur boven gekocht. Is dit zo n PL lamp die erin zit?
Maar goed wat de een mooi vindt dat vindt de ander minder mooi.
 
Tja, goed beplant. Ligt er ook aan wat je er qua planten in stopt. Planten die niet veel licht nodig hebben, doen 't overal op. Moeilijkere planten hebben een veel sterkere lamp nodig.
Ik heb hier 7000K lampen, rood kleurt er juist erg mooi onder.
Owja natuurlijk. Dat had ik eigenlijk zelf kunnen bedenken... bedankt šŸ˜‚

Ik heb ook wittig licht gehad in een Aqua 40 en 60 panorama maar vond het rood minder mooi en heb er destijds een 840 kleur boven gekocht. Is dit zo n PL lamp die erin zit?
Maar goed wat de een mooi vindt dat vindt de ander minder mooi.

Inderdaad een PL 11W bluewhite
Vind het ook niet zo mooi. Kan er echter nog wel naar kijken. Als het rood er niet mooi uit gaat komen, ga ik het nog wel aanpassen en kijken of ik het door led kan vervangen
 
Ja ik hou er ook niet van en je kan voor een paar euro een ander kopen met bv kleur 840.
 
Terug
Bovenaan