standaard juwel eccoflow 300 filter


hemmel.mol

Member
Lid geworden
25 juli 2019
Berichten
17
Leeftijd
53
hallo ,
Ik ben al een jaar langzaam algen aan het bestrijden. Is de ene weg, komt de andere. Wat ik achtereenvolgens gedaan heb, is langer licht, meer licht, CO2 erbij, meer snelgroeiende planten, nitraat/fosfaat bemesting verbeterd en nu de laatste stap: black out.
Nu hopen dat het niet tevergeefs was.
Mijn aquarium heeft een Juwel Eccoflow filter met bovenin grove spons, dan nitrax spons en dan cirax granulaat. Mijn vragen zijn:
1
zitten de blauwalg bacteriën in die keramische buisjes en moet ik ze vervangen?
2
Die nitrax spons zou het nitraat verwijderen maar dat ben ik met mest aan het toevoegen. Kan die spons er uit?
 
1
zitten de blauwalg bacteriën in die keramische buisjes en moet ik ze vervangen?
2
Die nitrax spons zou het nitraat verwijderen maar dat ben ik met mest aan het toevoegen. Kan die spons er uit?
1. Blauwalg zit niet specifiek in de keramische buisjes. Het is altijd wel in een vorm aanwezig (in de bak en/of in de lucht) en breidt zich uit als de omstandigheden gunstig zijn. Hier een linkje met uitleg over wat je tegen blauwalg kunt doen: klik.

2. Die spons werkt jouw dosering van nitraat tegen, als hij nog werkt. Dus tja... Laten zitten kan op zich ook, dan behoud je de bacteriën die erop zitten.
 

Terug
Bovenaan