Wat is er nieuw

Star 200 meubel kastjes maten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ferry Heibrink
  • Startdatum Startdatum
F

Ferry Heibrink

Guest
Mijn Star 200 met meubel komt heel spoedig.

Ik was aan het overwegen om in de middelste kast de beide pompen te plaatsen, zodat ik in de buitenste 2 kastjes de plankjes er in kan laten zitten. 2 filters naast elkaar is ook wat makkelijker te isoleren (geluid).

Nu heb ik overal gezocht, maar van het meubel kan ik nergens info vinden over de binnenmaten van de kastjes en welke kastjes zijn voorzien van een doorvoer (links en rechts wel die heb ik gezien, midden weet ik niet).

Is er iemand die hier meer van weet of misschien in de gelegenheid is om e.e.a. op te meten?

Het gaat om dit meubel:
BP-NdZ-2u1w8PyzmmB1v-Q9i0PxyQ3B_.jpeg

Filters worden 2 Eheim Pro3 600 pompen.

Alvast hartelijk dank!

tuinkabouter zei:
https://www.google.nl/search?q=ferplast+star+200+meubel&biw=1680&bih=977&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2-sHosdTLAhWBXA8KHeoIBogQ_AUIBigB#imgrc=tusnF4L8ZEt2SM%3A

Zoals ik al zei, ik ben op zoek naar de binnenmaten van de kastjes. Hier heb ik niets aan.

als je het linkje bekijkt zie je dat de doorvoeren in de linker en rechter kast uitkomen
lijkt me dan sterk dat er het midden kastje ook doorvoeren zitten
als je deze zelf gaat maken even oppassen met de garantie sterkte van het geheel
linkje http://www.vienmer.lv/userfiles/Image/d ... -200_6.jpg

wel een mooie set trouwens

groet en succes

jaap

Ah sorry had ik gemist..
Maar wat flipper zegt zit wel wat in.. Enige wat ik kan bedenken om dat te ondervangen is druk pvc te gebruiken als leiding en de gaten met een krappe passing boren zodat je kracht verlies minimaal is

Beetje dom van mij om het niet expliciet te melden, het gaat me niet om de ronde gaten op het meubel, maar om openingen aan de achterzijde 🙂

De gaten onderin het aquarium ga ik niet gebruiken. Deze komen namelijk op een heel onhandige plek naar boven zetten. Ik had ze liever helemaal achterin gehad.

Ik ga dus invoeren via de achterzijde.

dat moet gewoon lukken denk ik
als je deze foto bekijkt:
http://www.aquabeek.nl/webshop/ferplast ... erleg.html
lijkt het alsof hij open is aan de achterzijde.

helpt je nog niet in de vraag of het ruim genoeg is voor 2 filters...
maar dat denk ik wel gezien het meubel 60 diep is zou je de filters achter mekaar kunnen plaatsen als naast elkaar niet lukt.

Hoi,
De binnen maten van het kastje zijn 47cm breed 56cm hoog en 58cm diep.
En achterin het kastje zit bovenin een uitsparing van 47cm breed en 5a6cmhoog.
Dus ruimte genoeg voor leidingen.
Maar om 2 eheim pompen in 1 kastje te stoppen lijkt mij een beetje krapjes.
Heb zelf nu 1 eheim pomp de 2078 maar die kan ik kwa hoogte al niet kwijt en al helemaal niet 2 naast elkaar.

Mvg Rinus

Hoi,

De bak staat intussen al. Het is inderdaad te krap om 2 filters in 1 kastje te plaatsen.

Ik heb nu in het linkerkastje een filter samen met een Co2 installatie. Dan zit je al aardig vol kan ik je zeggen 🙂

Rechts een filter met een UV sterilisator er aan en wat ander grut zoals bodemverwarming komt daar uit.

In het midden heb ik 3 lichtcomputertjes en daar de stroomvoorziening van de verlichting ingebouwd en tevens is dat kastje de opslag voor spulletjes. Voer enzo kan je mooi kwijt in de 6 vakjes. Ik ben heel tevreden, nu nog hopen dat de filters stiller gaan worden (Eheim Pro3 600), maar daar is de aquariumzaak ook al mee bezig, die zijn langsgeweest en hebben gehoord dat het too much is. Waarschijnlijk gaat Eheim dat nog fixen, ik hoop van wel. Het is intussen wel iets rustiger geworden maar toch is er een continu brom aanwezig, Filters staan overigens al op isolatiematiaal evenals de slangen zijn vrijgemaakt van contact met de kast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan