Wat is er nieuw

Start nieuw biorb (Chelle)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chelle
  • Startdatum Startdatum
C

Chelle

Guest
Voor de huidige bewoners van de biorb die ik had gekocht via marktplaats heb ik inmiddels een nieuw huisje gevonden!
Zie eerste foto.

Tweede foto: start nieuw biorb. Heb van de onderdelen foto's gemaakt waarop het filtersysteem te zien is met daarbovenop de luchtpijp. Morgen komt het verwarmingselement en dan 6 weken geduld hebben..

inCollage_20171230_165447479.jpg
inCollage_20171230_203225879.jpg

Altijd leuk, een nieuwe start!
Wat worden je bewoners?
Ook leuk dat je de bewoners een nieuwe thuis hebt gegeven! :thumbs:

Ik denk wel dat je niet bepaald de "makkelijkste" bak hebt gekozen (onder andere door het design, de werking van de filtering, ...).
Maar daarom kan je er wel iets leuks van maken natuurlijk.

Is de bak bovenaan compleet afgesloten behalve het gat van de verlichting of heb ik het mis?
Ik denk (maar misschien vergis ik me) dat er hier op het forum (nog) niet echt veel leden deze bak hebben dus gericht advies zal misschien niet altijd snel komen bij eventuele specifieke problemen met hardware (filter, licht...)
Maar een topic met de evolutie is daardoor extra interessant!

Veel succes alleszins!

Kan je echt een leuk bakje van maken hoor .
Enkel mosjes erin en voor je het weet heb je een mooi garnalenbakje waar je jaren plezier aan gaat hebben .

Leuk bakje hoor maar ik zou er zeker wat echte planten inzetten want die nemen veel stoffen op.

Leuk zo zeg! Alleen zou ik idd die nepplanten verwijderen, er een mooi stukske hout in doen en wat leuke mosjes en planten.
Bijvoorbeeld javamos en javavaren of wat vallisneria. Zijn makkelijke plantjes, en met wat drijvers erbij (bijvoorbeeld limnobium laevigatum) is je bakje snel mooi groen en fris!

Nog steeds hetzelfde als een week geleden. Nep & kitscherig 😉 Heb het nu even met rust gelaten, want was wat ontmoedigd geraakt door het in duigen vallen van mijn verwachtingen van de biorb..
Als er wat ingaat, dan zullen het alleen garnalen worden. En ja dan haal ik mos, kienhout en echte planten.
De pomp is trouwens duidelijk te horen, dus die moet ook vervangen worden.

Ontmoedig worden is niet zo best .
Veel leuker als we iemand kunnen motiveren .
We kunnen ook zeggen dat het op deze manier super word , maar dat is de waarheid geweld aandoen .
Op basis van jou aquarium vinden we garnaaltjes super geschikt hiervoor .
Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik me hier aanmeldde ik dacht wat moeten jullie allemaal met jullie garnalen .
Een tijdje later zelf begonnen met een aquariumpje met garnaaltjes en eerlijk toegegeven vind ik het super fijn .
Ze zijn altijd in beweging zwemmen op een rare manier door het aquarium enz.

StefanC: ik vind ze ook grappig en schattig, zou zeker van een garnalenbakje kunnen genieten 🙂

Nou, ik vindt sommige uitvoeringen van een Biorp ontzettend mooi. Dus moet je jezelf niet laten ontmoedigen want alles is een kwestie van smaak.
Ik heb zelf serieus overwogen om deze uitvoering in de huiskamer te zetten

biorb-life-45.jpg

Eheim Luchtpomp 100L

Gebruik zelf deze pomp voor een Biorb, is heel stil en regelbaar. Moet wel op een stopcontact aangesloten worden, i.p.v. op de Biorb transfo.

Ik persoonlijk vind dat deze biorb bakjes best wel prijzig zijn voor wat je maar hebt maar dessalnietemin kan je er wel iets supermooi van maken das zeker.

Thanks voor de tips Williamh 🙂
Over een paar weken ga ik de biorb vullen met mos, een stuk kienhout en planten en eerst maar eens aankijken hoe dat het gaat doen. Als dat goed gaat, ga ik aan de slag met het filter om deze af te dekken met filterwatten. En later garnalen de garnalen nadat ik zeker weet dat de waterwaardes in orde zijn. Ik zit te denken indd aan vuurgarnalen, omdat ik lees dat deze in een nano aquarium kunnen leven. Vissen ga ik niet nemen, omdat ik er nu achter ben gekomen dat de biorbs qua vorm en grootte daar niet geschikt voor zijn. Dit wilde ik in eerste instantie dus wel, vandaar het ontmoedigende 😉 vond het ook wel moeilijk om met name voor het cpo kreeftje en de Indische modderkruipers een nieuw huisje te zoeken, ze waren zo leuk! Maar het dierenwelzijn staat bij mij zeker voorop!
Ik zal zeker tzt foto's plaatsen als ik weer verder ben 😉

Thanks voor de tips Williamh 🙂
Over een paar weken ga ik de biorb vullen met mos, een stuk kienhout en planten en eerst maar eens aankijken hoe dat het gaat doen. Als dat goed gaat, ga ik aan de slag met het filter om deze af te dekken met filterwatten. En later garnalen de garnalen nadat ik zeker weet dat de waterwaardes in orde zijn. Ik zit te denken indd aan vuurgarnalen, omdat ik lees dat deze in een nano aquarium kunnen leven. Vissen ga ik niet nemen, omdat ik er nu achter ben gekomen dat de biorbs qua vorm en grootte daar niet geschikt voor zijn. Dit wilde ik in eerste instantie dus wel, vandaar het ontmoedigende 😉 vond het ook wel moeilijk om met name voor het cpo kreeftje en de Indische modderkruipers een nieuw huisje te zoeken, ze waren zo leuk! Maar het dierenwelzijn staat bij mij zeker voorop!
Ik zal zeker tzt foto's plaatsen als ik weer verder ben 😉

Ik ben benieuwd! Klinkt iig als een goed plan!

Chelle, je hebt een prachtig bakje, daar is echt iets heel moois van te maken. Mooie stukjes hout erin, mosjes en dan de garnaaltjes in een contrasterende kleur met de bodem. Ik kan het al helemaal voor me zien.

Nieuwsgierig, zijn die Biorbs van glas? En heb je een afdekplaat? Ik heb ze nooit in het echt gezien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan