Start nieuw omgeving


V

Vino Velupillai

Guest
Goededag,

Mijn 120L aquarium heeft een tijdje met water gestaan (zonder planten, filtratie en vissen uiteraard i.v.m. beëindiging hobby. Mis mijn hobby toch wel behoorlijk.

Voorheen heb ik dit filter systeem gebruikt (aquael 500l/h sponge filter specifiek gekocht omdat ik met guppen bezig was:
94424-5905546133357-9_1_g.jpg


Ik heb de Eden 328 op het oog:
https://www.bol.com/nl/p/eden-328-binnenfilter-aquariumfilter-intern-filter/9200000084833711/

Mijn twijfel zit in het schoonmaken van mijn Aquael 500 of de eden 328 kopen, de Aquael is namelijk wel een flinke schoonmaak beurt nodig, de kop heeft net boven het water gestaan waardoor de kop beschimmeld is.Wat zou ik doen? Schoonmaken en voorzien van nieuw filter media en doorstarten of de Eden 328 aanschaffen welke wel 100l/h minder rondpompt en minder vriendelijk voor pasgeboren vissen. De aquael verbruikt 4.4W en de Eden 25W
 
ER bestaan nog meer filters, he.
Die ook goedkoper draaien.

Is ook een topic over. buitenfilters.

En de 500 schoonmaken, en in emmer schoondraaien.

Is prima filter. Mechanisch ,biologisch.
 
ER bestaan nog meer filters, he.
Die ook goedkoper draaien.

Is ook een topic over. buitenfilters.

En de 500 schoonmaken, en in emmer schoondraaien.

Is prima filter. Mechanisch ,biologisch.

Klopt, zelf ben ik geen voorstander van externe filters. De 500 heb ik schoongemaakt. Op de lastigere plekken heb ik mijn best gedaan. Ben zelf alleen wel bang om het filter te gebruiken i.v.m dat mijn vorige opstelling continu last had van bacteriëele infecties die maar niet verholpen konden worden met allerlei medicatie.ik hen het grind gespoeld, verwarmingselement schoon gemaakt en de Eden 328 besteld voor de zekerheid. Wellicht dat een externe toch wel in overweging wordt gebracht i.v.m. het makkelijker schoonmaken en groter capaciteit.
 
Bacterrieel hou je toch wel.
Dat hoort erin, he.
Anders zou er ook geen leven op aarde zijn.

Ik heb niets anders dn extern. Alle modellen Eheim.
 
Bacterrieel hou je toch wel.
Dat hoort erin, he.
Anders zou er ook geen leven op aarde zijn.

Ik heb niets anders dn extern. Alle modellen Eheim.
Ik heb de Eden 328 afgelopen zaterdag mogen ontvangen, ik wou de eden eigenlijk retour doen en een externe filter aanschaffen. heb de eden uitgepakt en verbaasde me best wel hoe fijn de filter is, heeft spons filters, compartiment voor biologisch en voor carbon, verder tussen de 200~1000L/H, de kop die draait heen en weer, filter hangt nu in mijn bak
 

Terug
Bovenaan