Eremetaal zei:Nee ik verwacht er ook geen wonderen van maar alle beetjes helpen. En hoor van andere ook wel positieve verhalen over het nut van deze garnaaltjes.
Algen zullen uiteindelijk moeten verdwijnen door het goed hanteren van de ei-methode.
Eremetaal zei:Nee ik verwacht er ook geen wonderen van maar alle beetjes helpen. En hoor van andere ook wel positieve verhalen over het nut van deze garnaaltjes.
Algen zullen uiteindelijk moeten verdwijnen door het goed hanteren van de ei-methode.
jessicapilon zei:Op een bak van 110 liter zou je volgens de fles 10 ml moeten geven dus 20 moet meer dan genoeg zijn.
Maar vaak meet je na een dag al bijna geen Fe meer en dat is denk ik de oorzaak.
Volgende keer moet je eens na een uurtje of 3 de Fe meten en kijken of dat dan anders is.
Prima waarden verder zo toch.
Als de PF op is kun je ook de csm+b nemen van aquariumbemesting.nl
jessicapilon zei:Ja dat vind ik ook het nadeel aan die calculator hoor. Die berekend zo dat je 24mg no3 en 3 mg po4 toevoegd.
Ik los de poeders altijd op zoals op het zakje staat in 500 ml ieder.
Dan geef ik per 100 liter 20 ml no3 en 40 ml po4. Dat staat gelijk aan 20/2 en dat is in de regel meer dan voldoende.
Ik vind die 3 mg fosfaat ook wat overbodig maar ja...........
Daarnaast geef ik zo n 10ml van de csm+b per 100 liter. Dat is een ruime dosering maar iets teveel kan geen kwaad.
En ik heb co2 in de bak.
Ik gebruik dus nooit de calculator maar los 4 gram po4 en 83 gram no3 op in ieder 500ml water en doseer dan per 100 liter 20ml nitraat en 40ml fosfaat om op ongeveer 20/2 te komen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.