Wat is er nieuw

Startend aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eendenreetx
  • Startdatum Startdatum
Nou ik kan iedereen geruststellen en het is toch de start 50 geworden. Nu eens wat leuke deco en grind uitzoeken, waarna ik hopelijk van het weekend aan de opstart kan beginnen.
Zou een zandbodem doen, kun je er een groepje bodembewoners indoen (dwergcorydoras)

Ga toch voor enkele kleikorrels als bodem met grind. Tevens wil ik de achterwand zwart verven.

Bedoel je met kleikorrels de voedingsbolletjes van klei?

Ja die bedoel ik, om toch de planten iets mee te geven. Of heb je daar een andere mening over?

Heb je nog een bepaald merk? Ik lees dat sommige snel zijn uitgewerkt, en heb geen zin om deze snel te vervangen.

Heb je nog een bepaald merk? Ik lees dat sommige snel zijn uitgewerkt, en heb geen zin om deze snel te vervangen.
Aquaria zijn een hoop werk en veel uitzoek werk. Maar naar mijn mening zeker de moeite waard om je tijd en energie in te steken. De meesten zijn hier zo tussen de 30 en 90 minuten per week met hun bak bezig qua onderhoud en dan zeker de beginners nog veel tijd met zaken uitzoeken en leren. Maar nogmaals. Het is zeker de moeite waard. Het is al goed dat steeds meer mensen zich op een forum als dit melden met vragen. #goodluckandhavefun

Iemand die nog een goede stofzuiger/hevelslang pomp kan aanbevelen voor in een klein aqarium? Laatste optie is zelf maken.

Aquarium is inmiddels opgestart. Ben nog niet echt tevreden over de indeling. Maar wel laten hem 4 weken rustig opstarten. Tips altijd welkom.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    183.5 KB · Weergaven: 105
Hoppa! Hij staat! Als tip: Ik zou m ff opvullen tot net onder de rand van de zwarte deksel. Dan zit je alsnog een goede anderhalf cm onder de rand van het glas zelf en zie je niet zo dat licht plus dat je geen lelijke kalk rand in het zicht krijgt! Verders succes met het indraaien!

Weet je al wat je er in gaat stoppen?

Kleine school bron tatras 7-8/ of boraras.
Met 2 guppen denken ik.

Ik weet zo niet wat de breedte is maar Guppen hebben eigenlijk wel 60cm nodig want het zijn best drukke vissen.

Inmiddels toch al wat gewijzigd, en de meeste planten iets hoger gezet, ivm dat sommige planten minder mooi werden, waarschijnlijk iets te laag geplant.

Bijlagen

• F6C48E56-B64F-45A8-A8DA-AC5305BBD1B8.jpeg
    F6C48E56-B64F-45A8-A8DA-AC5305BBD1B8.jpeg
    344.9 KB · Weergaven: 91
Je plantjes gaan sowieso achteruit omdat ze moeten wennen aan hun nieuwe situatie. Beter nu ff laten tot ze goed zijn aangeslagen. Geef je plantenvoeding? Daarmee doe je je planten enorm veel plezier!

Klopt, nu moet rust laten. Maar ik had nog wat filmpjes opgezocht en ze stonden echt veel te diep in het grind. Dus nu maar wachten....

En plantenvoeding? Of voer bij de wortels? Doe wat je wilt hoor maar het scheelt zoveel ellende als de plantjes blij zijn. 🙂

Heb vandaag vloeibare plantenvoeding gegeven voor een week, en ga komende dagen wat kleibolletjes erin stoppen. Waarschijnlijk alleen nog 1 of 2 monte Carlo erbij halen om straks een iets groter geheel te krijgen.

Heel eerlijk, heb ook aardig wat superfish bakjes voor garnalen en Monte Carlo is niet echt een plantje wat het goed doet bij matig licht en geen toegevoegd co2. Maar misschien ga jij juist het tegendeel bewijzen hoor! You never know! Mocht het niet werken, haal dan wat planten die blij zijn met matig licht 🙂 succes!!

Ik heb mijn bak nu een week draaien en alles ziet er wel goed uit. Echter mijn 2 vallisnerias gaan er met de dag belabberder uitzien, je kunt er zowat doorheen kijken. Het kroontje staat boven het grind, heeft miss 2-3 dagen te laag gestaan, iemand tips? Heb 1x vloeibare Plantenvoeding gegeven.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    377 KB · Weergaven: 90
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan