Wat is er nieuw

Starter: Aquarium kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jkboer
  • Startdatum Startdatum
J

Jkboer

Guest
Goedenavond,

Na lang research te hebben gedaan heb ik besloten op korte termijn een aquarium aan te schaffen. Ook heb ik mijn vrouw zover kunnen krijgen dat er een aquarium in huis komt! 🙂

Deze zal boven komen te staan op een plek waar het zonlicht niet direct erop schijnt.

Aangezien ik vrij veel ervaring heb met mijn huidige vijver en het aquarium van mijn zusje uit mijn jeugd ga ik er met goede moed aan beginnen.
Boeken als het tropisch aquarium van week tot week, tropische vissen encyclopedie en De wonderlijke wereld onder water kunnen hier goed in ondersteunen.

Mijn doel is een globale biotoop te cre�ren qua vissen en planten, ben er alleen nog niet helemaal uit welke: West-afrikaanse, Nun river of Zuid-Amerikaanse.

Ik zit te denken om een bak van 100cm te kopen, van het merk Trofis (Colisa A Zwart). Is dit een goede bak of raden jullie misschien een ander merk/type aan?
Ik zie ook veel bakken van het merk Juwel. Of zijn er andere merken waar ik naar moet kijken?

Bedankt!

Welkom Jk, de Trofis is een prima bak hoor, zeker niet minder tov de Juwel.
En biotoop kiezen is een kwestie van smaak uiteraard.
Veel plezier met de hobby en met het forum.

Welkom! Ik heb een Juwel aquarium, prima aquarium wat mij betreft. Alleen ingebouwde binnenfilter kan als een nadeel worden gezien, ik zelf was er niet zo'n fan van. Ik had het liever gezien dat ze het er los bij leverden of ze het als optie beschikbaar stelden.

en das nu net het voordeel van trofis ten opzichte van juwel geen filter er in
voor de rest lijkt het wel op elkaar

groet

jaap

Bedankt! In dat geval ga ik voor de trofis. Via andere topics zal ik nog wel vaker hier te vinden zijn ;-)

De Trofis is een mooie bak, succes.

welkom, heb zelf geen trofis maar heb ze wel is zien staan in de winkel en vind het zeer mooie bakken. volgens mij met standaard ook wat dikker glas dan vergelijkbare modellen van andere merken.
dat lijkt me ook wel een plus punt.

heb zelf een juwel en heb na een tijdje het binnenfilter eruit gehaald en een extern filter erop gezet. dit bevalt mij 10x beter dus als ik jou was zou ik idd voor de trofis gaan.

Prima keuze,
heb zelf sinds 2 maanden een (2de hands) Trofis in huis en ben er zeer tevreden over!!

Succes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan