Wat is er nieuw

statische raamfolie achtergrond aquarium

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Heeft iemand toevallig ooit een frosted statische raamfolie op de achterkant van zijn aquarium aangebracht? Ik heb hier nog een busje frosted spray maar doe het liever met raamfolie. Bleef het goed zitten en hoe lang zit het al? Kan iemand een goed merk aanbevelen? Op aliexpress kan ik het al heel goedkoop kopen. Vraag me alleen af of het goed blijft zitten.

Ook zul je een poosje moeten wachten denk ik als je bij Ali het besteld. En dan hoop ik dat het beter zal zijn qua kwaliteit dan mijn zaden destijds😀😀

Ook zul je een poosje moeten wachten denk ik als je bij Ali het besteld. En dan hoop ik dat het beter zal zijn qua kwaliteit dan mijn zaden destijds😀😀

Das geen probleem heb alle tijd voor mijn nieuwe bak. Tot nu toe erg goede ervaringen met andere producten maar das dus niet te vergelijken met de folie.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het door temperatuur en eventueel condens wat lastig blijft zitten.

Ik gebruik achterwandposters en bevestig die met behangplaksel maar ja na enige tijd gaat dat ook wat loszitten.

Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het door temperatuur en eventueel condens wat lastig blijft zitten.

Ja ik kan ook raamfolie erop doen met van die speciale lijm maar dan zit het echt vast. Als ik het er dan ooit van af wil krijgen wordt het ellende denk ik.

Bij folie heb je soms bubbels (ja, er zijn veel mensen die super duper kunnen plakken maar niet iedereen). Bij verf (een andere optie) heb je vaak een super strak resultaat (acryllatex met lakrollertje opbrengen) maar is het resultaat niet super krasvast. Een goed alternatief is dan de achterkant te schilderen (met rollertje) en die, na drogen, te beplakken met folie (met natte methode). De folie heeft dan puur als doel de lak te beschermen (dus een klein luchtbelletje hier en daar kan geen kwaad). Als je de folie nat opbrengt (plantenspuit water met drupje afwasmiddel en na afloop goed omspoelen) dan kun je het met een behangspatel mooi strak (en nagenoeg perfect glad) aanbrengen. Meer dan nagenoeg perfect is ook niet nodig (want het zichtwerk heb je al gedaan met de verf).

Na verloop van tijd zal het glas aan de binnenkant een beetje bealgd raken (prima, hebben algeneters en/of garnaaltjes ook wat te doen). In mijn geval (want bovenstaande methode is precies wat ik bij m'n eigen bakje gedaan heb) is er zelfs javamos op een gedeelte van mijn glas gaan groeien. Het is nu zelf al zover dat ik de javamos op m'n glas regelmatig moet snoeien.

Bij folie heb je soms bubbels (ja, er zijn veel mensen die super duper kunnen plakken maar niet iedereen). Bij verf (een andere optie) heb je vaak een super strak resultaat (acryllatex met lakrollertje opbrengen) maar is het resultaat niet super krasvast. Een goed alternatief is dan de achterkant te schilderen (met rollertje) en die, na drogen, te beplakken met folie (met natte methode). De folie heeft dan puur als doel de lak te beschermen (dus een klein luchtbelletje hier en daar kan geen kwaad). Als je de folie nat opbrengt (plantenspuit water met drupje afwasmiddel en na afloop goed omspoelen) dan kun je het met een behangspatel mooi strak (en nagenoeg perfect glad) aanbrengen. Meer dan nagenoeg perfect is ook niet nodig (want het zichtwerk heb je al gedaan met de verf).

Na verloop van tijd zal het glas aan de binnenkant een beetje bealgd raken (prima, hebben algeneters en/of garnaaltjes ook wat te doen). In mijn geval (want bovenstaande methode is precies wat ik bij m'n eigen bakje gedaan heb) is er zelfs javamos op een gedeelte van mijn glas gaan groeien. Het is nu zelf al zover dat ik de javamos op m'n glas regelmatig moet snoeien.

Op mijn grote bak heb ik de achterkant gespoten met frosted spray. Die laat inderdaad al heel snel een beetje lak los. Zelf zat ik dus te denken aan die statische folie omdat die heel makkelijker corrigeerbaar is. Welk merk heb jij gebruikt ik zat te denken aan dc fix. En dan via de achterkant nog schijnen met een lampje voor een extra effect.

http://www.hornbach.nl/shop/D-C-FIX...l?origin={adtype}&WT.mc_id=nl14a999&WT.srch=1

Ik heb een kunststof pvc plaat op maat gezaagd en er tegen aan geplakt met een stukje plakband. Op die manier kan je ook makkelijk wisselen mocht je dit leuk vinden.

Opzich is het wel goed te plakken hoor.
Flink natmaken voor heet plakken, beide kanten!
En dan erop en bellen eruit strijken met een trekker of iets

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan