Status van waterwaardes


Tjah, zo'n spraybar is voor stroming door je bak wel interessant maar daardoor krijg je meer lucht in je water en verlies je dus relatief veel CO2. Je zou eens kunnen kijken of je voldoende stroming door je bak kan krijgen zonder spraybar.
Eigenlijk wil je het oververzadigde water zo snel mogelijk door je bak heen mengen, zonder het in contact te brengen met lucht :) ... Succes :p

Zelf doe ik dat door de uitstroom volledig open te laten zijn (dus geen spraybar of kleine gaatje) en deze onder een hoek van +/- 45 graden schuin naar beneden de bak in uit te laten lopen.

PS) Je moet het namelijk wel heel gek maken wil je zuurstoftekort krijgen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
 
De spraybar kun je iets naar beneden laten wijzen en dan valt het wel mee met het verlies van co2 denk ik. @benvo kan dat altijd mooi uitleggen.
 
Oké, heb net mijn uitstroom aangepast (bijna geen opp.beweging meer). Ik had ook last met mijn kikkerbeet. Zou deze ook tekort aan co2 gehad hebben?? want ik raak ze bijna kwijt ://
 
Kikkerbeet haalt de co2 uit de lucht dus die zal geen last hebben van weinig co2 in je water denk ik. Je leest wel vaker dat drijvers zomaar het laten afweten zonder echt aanwijsbare oorzaak.
 
Kikkerbeet haalt de co2 uit de lucht dus die zal geen last hebben van weinig co2 in je water denk ik. Je leest wel vaker dat drijvers zomaar het laten afweten zonder echt aanwijsbare oorzaak.
Ja want in het begin deed ie het heel goed, maar dan opeens begon 'm slecht te doen.
 
En wat dan met mijn SiO2? Deze is namelijk >6. Is dat een probleem? En wat kan ik er voor doen?
 
Nee lijkt me geen probleem en silicaat is ook niet de oorzaak van het ontstaan van bruinalg. Diatomen voeden zich er wel mee dus als je het in de bak hebt dan profiteren ze er wel van maar het zal niet de oorzaak zijn.
 

Terug
Bovenaan