Steeds de Guppen dood. ik ben heel boos!!


als de soort je niet zoveel uit maakt en je wilt het nogmaals proberen

Echte jonkies van ongeveer 1,5 cm zijn het beste bestand tegen verhuizingen
er staan vaak genoeg guppen op marktplaats van mensen waar ze per ongeluk te goed aanslaan.
 
@Edwin68 heb je serieus guppen in een vaas?
 
@stanovic Hoe denk je over de Guppen die Jarathana zelf kweekt? Ik heb daar wel partijen van gezien die er goed uitzagen (wel heel erg duur). Maar wellicht is het een beter alternatief dan de Guppen uit Azie.

 
Qua uiterlijk erg mooie Guppen maar ja ik ben geen expert.
 
Eerst een account aan moeten maken om de prijzen te kunnen zien?
Ja dahag.
Waar slaat dat nou op?

Loop je een winkel binnen, zie je allemaal mooie broeken hangen, maar om te weten hoe duur die is wil de verkoop(st)er eerst je gegevens weten.
Daggutnie.
 
Eerst een account aan moeten maken om de prijzen te kunnen zien?
Ja dahag.
Waar slaat dat nou op?

Loop je een winkel binnen, zie je allemaal mooie broeken hangen, maar om te weten hoe duur die is wil de verkoop(st)er eerst je gegevens weten.
Daggutnie.
Ja dat komt denk ik omdat ze niet aan particulieren verkopen en zo werkt als het goed is Ruinemans ook.
 
Ja dat klopt.
Maar het was mij niet 1,2,3 duidelijk dat het om een groothandel ging.

Noem je site dan "groothandel in dier huisvesting" of zoiets.
 
Je kunt contact met ze opnemen en vragen aan wie ze leveren en dan daar je guppen kopen?
Of overschakelen op een andere vis die sterker is.....
 
Onderstaand kun je zien wanneer ze waar bezorgen dus je kan je lfs vragen of ze dan iets willen bestellen voor je:

 
Ja dat klopt.
Maar het was mij niet 1,2,3 duidelijk dat het om een groothandel ging.

Noem je site dan "groothandel in dier huisvesting" of zoiets.
Toch zeggen ze in de eerste zin al dat ze een groothandel zijn🤷‍♂️
 
Ja dat klopt maar ja niet iedereen leest die tekst en ik ook niet maar ik kende de naam via de lfs hier. Als je op de site gelijk op bv planten klikt dan mis je dat het een groothandel is:DD
Iets met goed lezen denk ik maar ja dat is ook mijn sterkste punt niet;)
 
Ik blijf het wel zeggen dat commerciële guppen in de regel minder sterk zijn dan die bij een serieuze guppenkweker.
Of jouw gupvrouwen nooit zwanger zijn geweest is een tweede verhaal. Want voordat je ze kocht, kunnen de al gepaard hebben met mannen in de winkel, groothandel of bij de fish farm in kwestie. En als ze gepaard hebben, houdt dat niet per definitie in dat ze per direct zwanger zullen zijn. Daar gupvrouwen zaad langer dan een jaar kunnen opslaan, kunnen ze alsnog zwanger raken. Het is aan het vrouwtje zelf of ze 1 of meerdere zaadpakketjes die opgeslagen liggen in de plooien van de eileider loslaat om haar eitjes te kunnen bevruchten. de aangeschafte vrouwen kunnen ook reeds eerder al zwanger zijn geweest eer ze in de winkel terecht kwamen.
De guppen toen ik ze kocht waren echt heel klein. tot 2cm . zaten in een bakje met meerdere vrouwtjes.
 
Ik heb ook een black molly sluier maar vroeg mij af is dit een man of een vrouw? ik zit erover te denken nog een paar molly's erbij te zetten. hij zit wel ruim 2 jaar alleen en is soms best agressief naar de corydoras pandas , vooral de jongelingen knalt hij gewoon moedwillig aan de kant . hij boort dan zijn neus erop. en de koperzalmen worden ook vaak achterna gezeten door hem. de guppen en de tetras liet hij altijd met rust . maar kunnen jullie zien of dit een man of vrouw is en is het verstandig nog black mollys erbij te nemen?? . ik vind ze zo mooi.
 

Bijlagen

  • IMG_6351[1].JPG
    IMG_6351[1].JPG
    1.3 MB · Weergaven: 7
Niet op de pagina waar ik op kwam.
Dan Ben ik wel benieuwd waar jij terecht kwam 🤔.
Ik kom namelijk steeds op dezelfde site uit.

Denk dat je meteen op zoetwatervissen heb geklikt en dan niet op de startpagina bent gekomen.
Wel op de zelfde site maar stapje verder.
IMG_3133.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, maar wat jij nu laat zien heb ik niet gezien.
Maakt ook niet uit.
Prima zo.
 
Oude weckpot,
Bekijk bijlage 376526
Met nog wel meer erin ook, niet optimaal maar wel mogelijk.
Guppen, garnalen, corydoraskleintjes en 2 oude kardinaaltetras.
Niet optimaal vind ik nog een understatement 😅
Maar goed, verder gaan we er niet op in want daar ging dit topic niet over
 
Oude weckpot,
Bekijk bijlage 376526
Met nog wel meer erin ook, niet optimaal maar wel mogelijk.
Guppen, garnalen, corydoraskleintjes en 2 oude kardinaaltetras.
Ja ik kan jou ook de hele dag in een wc hokje zetten. Zal je ook overleven maar word je daar blij van denk je??
 
Sterke guppies kunnen in vele omstandigheden.
 
Ja ik kan jou ook de hele dag in een wc hokje zetten. Zal je ook overleven maar word je daar blij van denk je??
Deze vissen hebben meer ruimte per lichaamslengte en volume als in een vinex.
Wcees zijn voor mij geen item zoals jij het er misschien juist op wilt aanleiden.
 
Ik heb ook een black molly sluier maar vroeg mij af is dit een man of een vrouw? ik zit erover te denken nog een paar molly's erbij te zetten. hij zit wel ruim 2 jaar alleen en is soms best agressief naar de corydoras pandas , vooral de jongelingen knalt hij gewoon moedwillig aan de kant . hij boort dan zijn neus erop. en de koperzalmen worden ook vaak achterna gezeten door hem. de guppen en de tetras liet hij altijd met rust . maar kunnen jullie zien of dit een man of vrouw is en is het verstandig nog black mollys erbij te nemen?? . ik vind ze zo mooi.
Volgens mij zijn Black molly bevattelijk voor witte stip. Dus daar zou ik ook aan denken @Andre73 .

 
@stanovic Hoe denk je over de Guppen die Jarathana zelf kweekt? Ik heb daar wel partijen van gezien die er goed uitzagen (wel heel erg duur). Maar wellicht is het een beter alternatief dan de Guppen uit Azie.

Die zijn zonder meer al beter vanwege het feit dat zij in bekend water zijn geboren en opgegroeid dat minder belasting in het water kent (zoals teveel aan zout en medicatie). Doch het blijft zaak om de waterwaarden te controleren dat vanuit de groothandel komt t.o.v. het eigen water. Guppen zijn best tolerant doch grootvinnige sierguppen zijn nu eenmaal iets zwakker dan kortvinnige sierguppen. Hou dat altijd in gedachten. Als ik ook kijk op de site van Jarathana, dan zie ik ook guppen die minder snel via de reguliere commerciële tak wordt aangeboden m.u.v. de tuxedo koi en wat als mix wordt aangeboden dan. Dus dat de prijzen wat hoger liggen dat is feitelijk een normaal gegeven.
 
De guppen toen ik ze kocht waren echt heel klein. tot 2cm . zaten in een bakje met meerdere vrouwtjes.
Ze kunnen uit een zwakkere bloedlijn komen. Mochten ze idd van een Aziatische fish farm komen dan zijn ze in massa gekweekt zonder enige selectie om de kwaliteit hoog te houden.
 
Is de kweek van andere vissen dan zo anders als met Guppen?
Er komen meerdere soorten kwwekvormen aan levendbarenden via Aziatische fish farms. Ook die soorten worden daarzo opgekweekt met een belast water van teveel zout en medicatie.
Jou Guppen zien er heel anders uit dan die ik had. die van mij hadden geknikte ruggen en een dikke buik. veel groter
Als gupvrouwen ineens gebogen raken, heeft dat veelal te maken met teveel zwangerschappen of te zware zwangerschappen. Dan hangen ze vanaf de schouderpartij tot en met de staart naar beneden. En ook na de bevalling zullen ze gevormd blijven. Dat herstelt zich niet meer. Los van een eventuele zwangerschap, kan het ook door een vitaminetekort, een voedingsdeficiëntie, ouderdom of een slechte genetica komen.
Ja dat komt denk ik omdat ze niet aan particulieren verkopen en zo werkt als het goed is Ruinemans ook.
Alle groothandels leveren niet uit aan particulieren. M.u.v. eventuele key accounts.
 
@stanovic Hoe denk je over de Guppen die Jarathana zelf kweekt? Ik heb daar wel partijen van gezien die er goed uitzagen (wel heel erg duur). Maar wellicht is het een beter alternatief dan de Guppen uit Azie.

Trouwens, AquaDistri heeft ook zo hun eigen kweek. De gebruikte vissen komen veelal van Israelische fish farms.
 
ik heb al 30 jaar endlerguppen in dezelfde bak, met veel planten en slakken. en wat garnaaltjes. volkomen in evenwicht alleen een verwarming, verder niks. af en toe koop ik een paar endlers erbij; mannen, voor wat nieuw bloed. werkelijk oersterke vissen. nooit ziektes, fokken als vlooien. je mag er gratis een stel hebben als je wilt. zet ze regelmatig op mp. rust in de bak. geen andere vissen.
 
Die van mij mogen ook gratis weg dan hebben we weer wat sterke guppen in dit hobbyforum.
Verlos me van me prachtige guppen, elke generatie weer nieuwe kleurslagen eruit.
Net als een caleidoscoop.
 
Als jullie vissen kwijt willen dan kan dat in de sectie aangeboden en om te ruilen kan dat via een pb:!
 

Terug
Bovenaan