Steeds maar weer dode guppen in mijn Rio 125.


Vreemd die blijven de uitval. Ik zou kijken waar het schip strand en als er geen Gup meer over zou zijn dan nieuwe kopen bij een goede kweker in de buurt en niet in de lfs.
 
ja ik doe er nu even niets meer aan.
alleen water verversen.
maar geen extra planten of medicatie.

Wel voer ik nu 2x per 24u. een klein beetje guppen voer via de automaat.
 
Zelf voer ik maar 1x per dag en dat is denk ik voor Guppen voldoende hoor. Ik ben altijd snel bang dat je met 2x teveel gaat geven.
 
ik voer maar een Heel klein beetje guppen vlokken.
voor de guppen die er nu nog in zitten, hebben ze het in 1 á 2 min op.
net om 18.27u. ging de automaat af en keek ik in de bak. binnen no time was het op.
 
Jan uit kloosterveen komt straks al mijn guppen ophalen, ik stop met guppen en ga andere visjes houden.
 
ondanks dat mijn water waardes nog steeds goed zijn, gaan mijn guppen het niet overleven zo.
ik heb nu een heel weekend om na te denken over welke vissen ik ga houden.
 
ja jan weet hoe het werkt bij mij.
ken jan al langer dan vandaag.
 
Bij Jan uit kloosterveen gaat het wel goed met zijn guppen.
 
wat zijn nog aanraders ?
zelf zat ik te denken aan neon tetra's stuk of 20.
 
ik heb in de 80cm wat Espei s zwemmen met 2 Ringbandsnoekjes en 2 Altispinoza s. Panda s zijn ook leuke bodembewoners. Die heb ik in de 60cm.
 
liefst wil ik visjes die op 22 graden gehouden kunnen worden of miss wel op kamer temperatuur.
 
Winkelguppen willen zeer warm en zijn door steriele opfok en kweek erg zwak. Als je bij winkel Guppen de temperatuur op 22 graden had is de hoge uitval gemakkelijk verklaarbaar.
 
nee mijn guppen zaten op 25 graden!!

Mijn nieuwe vissen bestand komt het liefst op 22 graden.
 
nu is alleen de vraag:

welke visjes komen er in mijn Juwel Rio 125!?
 
misschien worden het wel sluierstaarten 2 stuks.
en dan op kamer temperatuur.
 
Dat zijn wel redelijke vervuilers maar goed het is jouw besluit natuurlijk. Ook lusten ze wel planten dacht ik en dat zijn dan weer dingen om rekening mee te houden.
 
het kunnen ook sarasa goudvisjes worden, die later dan in mijn vijver kunnen.
2 stuks gewoon voor de sier bak.
 
Ok, ik zit niet zo in die vissen moet ik zeggen. Je kan er in elk geval even rustig over nadenken;)
 
een heel weekend om na te denken en in te lezen.
maandag weer een nieuwe week met nieuwe kansen...
 
mooie visjes als ze heel klein zijn.
daarna kunnen ze in de vijver...

sarasa 4.jpg


sarasa 2.jpg


sarasa.jpg


sarasa 5.jpg
 
ja en omdat ik er toch niet mee wil kweken, kan dat mooi dacht ik zo.
 
Ik zou geen sarasa's den. Heel mooi maar bij goede verzorging medio November 15-20 cm en dan kun je geen vissen maar in een vijver plaatsen. ;)
 
Wat raad u dan aan @Botia ! ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chinese danio's gecombineerd met Corydoras aeneus of panda, of paleatus bv mits je bodem geschikt is

Of Platy's gecombineerd met een van de eerder vermelde Corydoras soorten.
 
morgen komen deze 2 sluierstaarten in mijn aquarium...

sluierstaarten.jpg
 
Een vriendin van mij had er een gekocht in Augustus. Deze is net ruim 15cm groot verttrokken naar iemand met een grotere bak. Ze gaan dus hard qua groei.

Die voorste sluier is trouwens al vergroeid. Dat is goed te zien aan het sterk vergrote oog.
 

Terug
Bovenaan