Stekkerdoos


quistero

Well-known member
Lid geworden
28 september 2016
Berichten
5,771
Ben aan het kijken voor een stekkerdoos waarbij ik elke stekker apart aan/uit moet doen. Moet nu elke keer de stekkers van de pomp en verwarming eruit trekken. Nog ideeën over wat een goed model of merk is of maakt het allemaal niet zoveel uit.
 
Je hebt ook stekkers met schakelaars erop.
Liggen vaak bij de elektra in de bouwmarkt.
Er zijn ook stekkerdozen te krijgen waar de uitgangen afzonderlijk af te schakelen zijn.
 
Er zijn ook stekkerdozen te krijgen waar de uitgangen afzonderlijk af te schakelen zijn.
Dat zoek ik denk ik dus.
Screenshot_20211023-214232_DuckDuckGo.jpg

Zoiets dus.
 
Die rekent vast en zeker voorfietskosten en een springbulten toeslag.:!:DD
Neen als je John huurt ( gratis ) maken we een contract op dat het forum en Jessica niet verantwoordelijk zijn voor gebeurtelijke ongevallen .
 
Denk het niet, zolang je ze maar niet direct bij Ali koopt zit je wel aardig safe denk ik zo
Daar nog nooit iets gekocht dus dat komt wel goed.
Zou het ook niet lukken met een stekkerdoos met 1 schakelaar? Die zijn er meer dan genoeg voor je in de bouwmarkt.
Nee want de aquariumlamp zit er ook op en is toch wel makkelijk als deze aanblijft tijdens onderhoud.
 
DIT bedoel je. Is een Ibiza Light LC806S 8-kanaals schakelpaneel.

Je ziet hem ingebouwd, gaat om de unit zelf natuurlijk, die steekt achter uit. Hij was rond de €55,-
 

Bijlagen

  • schakelkast01.jpg
    schakelkast01.jpg
    115.5 KB · Weergaven: 109
Mijn huis zit vol met o.a. onderstaande producten.
De stekkerdoos heeft 4 aansluitingen voor 230V en 2 aansluiting met USB.
Erg handig om met de telefoon het filter of de verlichting even uit te zetten.

powerstrip.JPG


poweradapter.JPG
 
Ben aan het kijken voor een stekkerdoos waarbij ik elke stekker apart aan/uit moet doen. Moet nu elke keer de stekkers van de pomp en verwarming eruit trekken. Nog ideeën over wat een goed model of merk is of maakt het allemaal niet zoveel uit.
Zelf zou ik kiezen voor een smartswitch. Dat zijn WiFi schakelaars die je, omdat ze zo klein zijn, naast of onder een stopcontact kan zetten. Hieronder zie je er een paar maar ze bestaan van verschillende merken, de een nog kleiner dan de andere. Kan je alles schakelen met je telefoon. Of, als je al zo'n smart home omgeving hebt via Google, Alexa o.i.d.
 
Misschien had ik even moeten vermelden dat ik en mijn aquaria nogal old school zijn. Mijn huis, aquaria en ik zijn niet smart ;)):DD
Maar fijn dat jullie meedenken! Zo leer ik weer eens wat.
 
Misschien had ik even moeten vermelden dat ik en mijn aquaria nogal old school zijn. Mijn huis, aquaria en ik zijn niet smart ;)):DD
Maar fijn dat jullie meedenken! Zo leer ik weer eens wat.
Er is nog hoop voor je, 10 jaar geleden had ik nog nooit een smartfoon in mijn handen gehad en kijk mij nu: heb er zelfs 2 :LOL: (niet vragen hoe ze werken en hoe ik mijn intsellingen aanpas want dat is buiten mijn leage :LOL:)

Moraal van het verhaal: als Antje modern word berg je dan maar :DD onee, als Antje modern word is er ook hoop voor jou
 
Er is nog hoop voor je, 10 jaar geleden had ik nog nooit een smartfoon in mijn handen gehad en kijk mij nu: heb er zelfs 2 :LOL: (niet vragen hoe ze werken en hoe ik mijn intsellingen aanpas want dat is buiten mijn leage :LOL:)

Moraal van het verhaal: als Antje modern word berg je dan maar :DD onee, als Antje modern word is er ook hoop voor jou
Hoho, heb sinds 2 jaar al een smartfoon hoor :deal:
 
Ff alle gekheid daar gelaten, maar zomaar WiFi stekkers met een fancy chinese app zou ik niet in huis halen.
Buiten het feit om dat ze uiterst goedkoop zijn geproduceerd wat de (brand)veiligheid in het geding kan brengen zit je ook nog met je cyber security.
Je weet niet wat je op je thuis netwerk binnen haalt en wat je op je telefoon installeert, hetzelfde netwerk en apparaat waarop jij zit te internet bankieren en je nieuwe schoenen op bestelt
 
Die twee apparaten waar ik een afbeelding van geplaatst heb kun je connecten met een Zigbee gateway, zodat alles in je eigen VLAN blijft. Komt geen Chinees aan te pas.
 
Die twee apparaten waar ik een afbeelding van geplaatst heb kun je connecten met een Zigbee gateway, zodat alles in je eigen VLAN blijft. Komt geen Chinees aan te pas.
Nee maar niet iedereen is daarin even kundig in.

Hier thuis is alles gescheiden van elkaar en is inter VLAN geblokkeerd en dat is vooral omdat niet alles automatisch word ge-update of zelfs niet meer ondersteund word.
 

Terug
Bovenaan