Stellings/Opbergrek


LarsN

Well-known member
Lid geworden
13 september 2016
Berichten
91
Leeftijd
33
Hi allen,

Ik heb mijn aquaria nu op een stellingsrek staan welke per plank 175kg zou moeten kunnen dragen. Nu staan ze er een week op en ik merk dat de planken in het midden wat beginnen in te zakken. Wat kan ik hieraan doen?

Waarschijnlijk kom ik de planken nu aan het vervangen, maar met welk materiaal kan ik dat dan het beste doen?
Hulp is welkom :D
 
Betonplex, pak dan meteen meer 18mm in dit geval
 
Betonplex, pak dan meteen meer 18mm in dit geval
Bedankt. Kwam het net tegen inderdaad onder een eerder topic hier. Ben direct gaan kijken. Waarschijnlijk houden de planken het nog wel even vol, maar toch wil ik ze snel gaan vervangen.
 
Bedankt. Kwam het net tegen inderdaad onder een eerder topic hier. Ben direct gaan kijken. Waarschijnlijk houden de planken het nog wel even vol, maar toch wil ik ze snel gaan vervangen.
Tja die draagkracht zijn ook niet de planken maar de dwarsliggers waar de planken opliggen, die planken dat is spaanplaat (samengeperst zaagsel) wat totaal geen draagkracht heeft en eenmaal nat geworden zakt alles er zo doorheen
 
Tja die draagkracht zijn ook niet de planken maar de dwarsliggers waar de planken opliggen, die planken dat is spaanplaat (samengeperst zaagsel) wat totaal geen draagkracht heeft en eenmaal nat geworden zakt alles er zo doorheen
Klopt ja. Ik ga morgen de aquariums licht draaien zodat ze grotendeels op de aluminium randjes tijdelijk steunen. Maandag kan ik een betonflex plaat gaan ophalen.

Dank voor de hulp!
 

Terug
Bovenaan