Wat is er nieuw

stengels verslijmen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jarnos
  • Startdatum Startdatum
J

jarnos

Guest
Sinds ongeveer een week merk om ik dat bij een plant die eerst gewoon lekker leek te gaan, plotseling de stengels verslijmen.... De bladeren lijken iets bleek, maar zijn wel gewoon stevig.. plant laat echt halverwege de stengel los..
Helaas heb ik (nog) geen druppeltest maar met een teststrip krijg ik de volgende waardes;
ph 6.5
kh 4.4
gh 1,4
nitrite 0
nitrate 20

Elke dag iets minder dan 1ml carbo en profito...
verlichting, 15w 840 van ca half jaar oud Brand 12 uur per dag met reflector en temperatuur ca 24 graden. Bakje van ca 54 liter..
Iemand een idee wat te doen om de schade te beperken??

( meer/Minder licht, voeding, co etc)

Vast bedankt!

Het gaat om de plant rechts achter.
20141114_181826_zpse54d1cb7.jpg

Die moet je lateriet bolletjes geven, dat bevat ijzer,
is een moerasplant.
Neemt geen voeding uit het water op,wel uit de bodem.

Zo ook die er voor staat.

Kan iemand vertellen hoe ik hier iets neerzet? ??? In je profiel.
Mijn instellingen.

Ok top!

Ik heb nog sera florenette liggen, daar zal ik er eerst wat tabletjes van bijsteken...
(Is ook om bij de wortels te steken, ingredienten staan er niet bij, maar ik neem aan dat het hetzelfde idee is?!?)

Voor daarna; Zijn de Jbl kugeln dan aan te raden??

Bvd

Niemand?

Het is het belangrijkste denk ik dat er bolletjes bij enkele planten zitten. Beste bij alle moerasplanten die je hebt.
Ik maak ze zelf uit kleibollenmix maar heb daarvoor in de diverse merken niet echt verschil gemerkt.
JBL is verder een prima merk denk ik.

Je hebt weinig planten,voor de carbo en profito..., geef dat eens minder.
Zie 1 cabomba stengel, dus is dat teveel.

Ik vind de hoeveelheid planten redelijk voor een 60 cm hoor. Die staan snel vol.

Dit heb ik uit een ander topic gehaald voor je:

Het verslijmen van de stengels zoals je aangeeft komt vaak door het te diep planten. Stengel planten en ook andere soorten zoals valisneria moet je niet te diep planten. Snelgroeiers zoals waterpest en/of cobomba kun je zelfs beter helemaal los laten drijven.

Sorry voor de late reactie maar bedankt!
Ben er mee aan de gang geweest en de boel lijkt nu gestabiliseerd...

Ik ga er nu (jbl) kleibolletjes bijsteken en een klein beetje profito dagelijks toevoegen.
De carbo laat ik denk ik even voor wat het is.....

jessicapilon zei:
Ik vind de hoeveelheid planten redelijk voor een 60 cm hoor. Die staan snel vol.

Ja,maar niet voor Profito.

Staan meest moeras planten in.

Ik zie achter de stenen ook 2 planten die wel profito gebruiken.Die links van de Cabomba is ook een stengelplant.
Die rechts in de hoek die wordt bedoeld is dat dan een Anubia??
Daarnaast nemen ook moerasplanten best profito op, al hebben ze liever een kleibol maar echt helemaal voor niks is het niet hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan