Sterbai groei


Tistje

Well-known member
Lid geworden
26 maart 2021
Berichten
431
Locatie
Gelderland
In mijn Rio 180 heb ik 9 stuks Corydoras Sterbai rond zwemmen. Maar naar mijn idee groeien ze niet meer. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat de Sterbai langzame groeiers zijn, maar wanneer zijn ze uitgegroeid?

Ik heb ze eind januari 2020 gekocht bij de Lfs. Éen cory is een beetje een "mislukkeling", niet rot bedoeld, maar je zag (thuis inde bak) dat deze gewoon een foutje is. Zijn/haar staartje staat iets krom, alhoewel dat al weer redelijk recht getrokken is. Zijn staartvin is niet zo groot als bij de andere, deze blijft duidelijk achter in de groei. Maar hij/zij doet het hartstikke goed en zwemt heerlijk rond. Hij/zij is onze speciale Cory.. Dat deze dus achter blijft in de groei, vind ik niet zo raar.

De anderen zijn wel doorgegroeid, en ik denk dat ze nu max 5cm zijn (snuit tot einde staart vin). Terwijl ik over de lengte van deze vissen ook verschillende lengtes lees, de één zegt 5 cm, de ander zegt 7 tot 8 cm.
Ze eten Tabimin tabletten, rode muggenlarven... en soms eten ze ook mee met de algentabletten voor de Otto's, de microwafers zijn ze trouwens ook gek op.
Dus eten goed, zwemmen goed..

Worden ze nog groter of zullen ze deze maat nu behouden?

Hier een foto van onze speciale Cory (links) naast een "normale"
IMG_6476 (2).JPG


En nog vier anderen
IMG_6439 (2).JPG
 
Bij mijn weten kunnen ze idd zo'n 8 cm worden. Te oordelen aan de kardinaaltjes die ernaast zwemmen die zo'n 3 á 4 cm worden, gok ik dat je sterbai 6 a 7 cm zijn momenteel.
 
Bij mijn weten kunnen ze idd zo'n 8 cm worden. Te oordelen aan de kardinaaltjes die ernaast zwemmen die zo'n 3 á 4 cm worden, gok ik dat je sterbai 6 a 7 cm zijn momenteel.

Dank je wel voor je reactie... Het is ook lastig op te meten vind ik, het is niet dat ze even voor de ruit gaan liggen :)
En eerlijk gezegd verschilt het ook of je door de voorruit kijkt, of door de zijruit.
Maar als ik de rolmaat pak en ik bekijk wat 5cm is en wat 8 cm is, dan zitten ze toch echt meer aan de 5cm...
 
Vind ze vrij klein eerlijk gezegd
Dat vind ik dus ook. Maar ik heb geen idee hoelang ze nog doorgroeien. Of wat ik er meer aan kan doen.
Misschien lukt het me om ze vanmiddag voor de ruit op te meten met de rolmaat.
 
Kon niet wachten tot vanmiddag, hier nog een foto.... nu zit de cory niet tegen de ruit aan en zit ie iets scheef... gok ik 4cm
IMG_6672.JPG
 
Ja met de jouw genoemde leeftijd hadden ze al volgroeid moeten zijn
 
Ik heb er soms vrouwtjes tussen die tegen de 10cm zijn. Genoeg ruimte en goed voedsel en ze zijn zomaar 7cm.
 
Wij hebben hier 10 cory's maar dan de paleatus ( zout en peper ) en tussen ons groepje is er 1tje die wel het dubbele is van de kleinste van het groepje ( allemaal dezelfde leeftijd ). Nu blijkt dat wij 1 vroutje hebben en 9 mannetjes dus ik zou mij niet teveel zorgen maken. Kan een kleiner mannetje zijn
 
Wij hebben ook verschillende batches sterai. De sterbai van de diebo in Nieuwegein groeien goed. De sterbai die ze in Rotterdam ergens had gekocht blijven achter en zien er na een tijdje uit alsof ze te lang in de kroeg hebben gehangen.

Wij houden het op inteelt.
 

Tja Rotterdam daar noem je ook iets.
slechte ervaringen mee.
 

Terug
Bovenaan