Wat is er nieuw

Sterfte ancistrus gold!

• Onderwerp starter Onderwerp starter MennoB
  • Startdatum Startdatum
M

MennoB

Guest
Goedenavond,

Sinds februari dit jaar heb ik 5, nog jonge, ancistrussen in mijn meterbak toegevoegd. Om precies te zijn L144 ancistrus gold met blauwe ogen, super mooie beestjes! Alleen is ongeveer 3 weken geleden eentje gestorven, terwijl ze dus nog jong zijn. Hij had een opvallende holle buik en een beetje ingezakte ogen. En nou is gisteren nummer twee ook dood, met dezelfde symptomen...
Ik kan er zelf niet achter komen wat ze precies hebben, iemand enig idee? Of heeft iemand hetzelfde gehad? Ik wil niet dat mijn overgebleven 3 ook dood gaan, ook al zie ik er al 1 zwemmen met een holle buik... :help:

Alvast bedankt,
Menno

Welk voer geef je?

Gewoon van die tabletjes die zinken en af en toe komkommer, er zit ook genoeg alg in de bak. Zit er misschien wat vast dat ze niet meer kunnen eten dan?

Af en toe komkommer? Zou er een plak inleggen, en er niet uithalen.

Bj mij, een hele komkommer per dag.

Dus meer komkommer, zou dat het probleem oplossen? Lijkt me niet dat ze verhongeren, toch..?

Hoe komen ze dan aan die holle buikjes?
Of een verse bak, met niets erin?

Ik stik van de jongen.

Ik dacht dat ze een ziekte dragen, maar dat is dan dus niet het geval.
Ik ga er meteen een stuk komkommer inleggen!

Maar een holle buik, bijna een soort hoek naar binnen, is dus geen symptoom van ziekte?

Ik heb er nu dus nog 3, waarvan 1 met zo'n holle buik, en ik heb een paar uur geleden een stuk komkommer erin gelegd. Sinds dien zitten de twee 'gezonde' er lekker van te eten alleen die met de holle buik nog niks, zit wel steeds op een andere plek maar wilt niet eten...

Ws is die ene al te ver heen. Ik vermoed net als Bertus dat ze verhongerd zijn.

Jonge Ancistrusjes verhongeren toch niet zomaar? Zeker als er alg is en er regelmatig gevoerd wordt. Ik zou denken dat er iets anders aan de hand is, maar geen idee wat.

Heb je hout in je bak? Dat hebben ze ook nodig voor de vertering van het voedsel......En anders voertabletjes waarin dat zit verwerkt. Verder zou je courgette kunnen proberen dat is schijnbaar voedzamer dan Komkommer.

Bedankt voor de reacties, het stelt me aan de ene kant wel gerust dat ik het waarschijnlijk kan oplossen door meer te voeren. Ik ga courgette een keer proberen!
En ik heb 4 stukken kienhout en verschillende stenen in m'n bak.

De gourgette 5 minuten in bakje water,IN de magnetron.
wordt ze als h.ware gekookt, en zinkt.

Bedankt voor de tip!

Hout is helemaal geen vereiste voor deze vissen.
Daarnaast zijn het omnivoren en geen herbivoren.
Zeker in de groei hebben ze ook proteinen nodig.
Kortom levend voer, diepvries ed zijn ook nodig.

Dat geef ik ook af en toe, maar dat is al opgegeten door de andere vissen voordat het op de bodem komt... En als het op de bodem komt wordt het wel gepakt door de kuhlii's.

'S nachts voeren af en toe.

Dat is nog geen eens zo'n gek idee, bedankt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan