Wat is er nieuw

Sterke planten die snel groeien.

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppy5
  • Startdatum Startdatum
G

guppy5

Guest
Dag mensen van aquaforum . Kennen
jullie een paar sterke planten die geen sterk licht nodig hebben ?
Alvast bedankt. :Sout

Groeten

javavaren of anubias zijn 2 sterke soorten die niet veel licht verlangen, dat is misschien een optie?

Zijn geen snelgroeiers.
Cabomba zijn snelgroeiers en zuurstofleveranciers.

Cabomba doet het niet goed bij mij, zijn er misschien nog andere snelgroeiers behalve waterpest of cabomba? :S

Als die het niet bij jouw doen,zou ik je water maar eens meten.
Zijn de makkelijkste planten.

Wat zeg je nu dan bertus? Cabomba makkelijke plant? Wil die plant mooi worden moet je toch aan heel wat voorwaarden voldoen.

Makkelijke snelgroeiende planten zijn voor iedereen anders, het is gewoon kwestie van proberen, testen en opnieuw beginnen.

Planten die het bij mij goed doen:

Belgisch groen
Sterkruid
Limnophila aquatica
Valniseria gigantea
Anubias
Echinodorus bleheri

Mijn licht is niet sterk genoeg voor cabomba Bertus. Ik moet nog een nieuwe lamp kopen 🙄

De vallisneria doet het wel goed maar ik had graag meer verschillende plantensoorten 🙂

Ik vind cabomba nou ook niet echt makkelijk .
De lijst van intercooler ligt me beter .
- mexicaans eikenblad is ook een makkelijke snelle
- myriophyllum aquatica ook

Bedankt voor de antwoorden 😉

groeten

Cabomba verslijmt bij mij ook binnen een aantal weken. Dit is absoluut geen makkelijke plant.

Varens zoals de java en eikenblad doen het altijd wel goed.
Verder idd belgisch groen (heeft wel wat licht nodig, maar doet het ook onder mindere belichting)
en verder als opstart is hoornblad erg goed! Deze plant wortelt niet, maar is zeker goed te gebruiken.

maar cabomba heeft veel licht nodig en dat heeft de topicstarter niet zegt hij.

Dat klopt dolle ancistrus ik heb een gematichd licht dus eigenlijk meer een licht voor planten die weinig licht nodig hebben

Cabomba doet het bij mij ook niet geweldig. Hoornblad groeide de pan uit, terwijl ik dat niet kan zeggen van de cabomba. Er zweven de hele tijd 'takjes' door m'n bak en de stengels breken snel af. Wel maakt ie nu mooie zijscheuten. Hij doet het in beide aquaria niet goed trouwens.
Javavaren en Anubias barteri doen het bij mij wel erg goed. Dat zijn ook echt schaduwplanten en willen dus absoluut niet veel licht. Zeker bij de Anubias merk je dat snel.

Hoornblad werd bij mij ook met een paar dagen helemaal kaal.

Bedankt voor de reacties🙂

Ik denk dat ik javavarens en anubias ga kopen en misschien nog een andere plant als ik er in de winkel nog een andere mooie sterke plant vind :koud:

De vallisneria en de anubias groei zeer goed. Maar de Javavaren krijgt steeds meer bruine vlekken.Wat kan de oorzaak zijn?Hij staat wel op een plek waar veel licht is. Is het misschien te veel licht :S

indien dit start met stippen op de onderkant op de oudere bladeren van je javavaren is dit sporenvorming.
als dit gebeurd op de oudere bladeren gewoon afknijpen.
als dit bruin worden gebeurt dit op de jonge bladeren langs de bovenkant kan dit wijzen op een (voedings)tekort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan