Stijve filterslang


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Ja het staat er echt, ik heb last van stijve filterslangen. Ik kon er niets over vinden op internet, dus ik ga het toch hier vragen.

Afgelopen week heb ik mijn externe filter aangesloten. Slangen zaten helemaal opgerold en hielden deze vorm ook aan eenmaal uit de verpakking.
Ik heb de slangen aangesloten maar door de kracht die op de slang staat (die weer wilt oprollen) staan mijn in en uitvoer scheef in het aquarium. Alles werkt maar mooi is anders. Maak me ook wel zorgen dat door de druk op de slangen er een grotere kans is op lekkage wanneer er bijv. iets los zou springen.
20210123_173027.jpg
20210123_173013.jpg


Zijn jullie bekend met het probleem, en hoe zou ik het kunnen verhelpen?
 
Ik zou in dat geval een ander stuk slang kopen wat lekker soepel is.
 
Of gewoon even de slangen opwarmen met een haardroger, of in heet water leggen voor je ze achter de bak hangt.
Dit. ^ Tot nu toe heb ik altijd heet water gebruikt om nieuwe slangen doorheen te halen / kort in te laten weken. Dan worden ze soepel de poepel. Haardroger werkt misschien nog wel beter..?
 
Giet er wel eens kokend water door, vaak worden ze dan meteen slap en kan je er alles mee
 
Inderdaad maar dan zijn die bochten er uit en zet de slang zich zoals je ze hebt gehangen.
 
Klopt helemaal maar wordt de slang dan daarna niet net zo snel weer stug/hard na het afkoelen?
Ik heb het idee dat ze na het verwarmen (en afkoelen) slapper blijven dan ze waren toen ze uit de winkel kwamen. Als je ze eenmaal gaat gebruiken krijg je natuurlijk vanzelf wel weer verkalking en verlies aan weekmakers etc. waardoor dat tenietgedaan wordt.
 
Je kan ook siliconeslang kopen maar die is wel duurder. Inderdaad warm maken (niet te) en dan in de goede vorm leggen.
 

Terug
Bovenaan