stikstof bellen voorkomen


D

Diesel1610

Guest
Ik vind het vervelend dat bij onze waterwissels ( 3 keer in de week) steeds een beetje van die stiksof belletjes in het water komen.Heb al allerlei standjes geprobeerd. Op het hout,langs het glas,op de stab.strips, over de lengte, het er gewoon in laten vallen. Maar voorkomen lukt me nog niet.
Iemand een idee of tip hoe we dit( zover mogelijk ) kunnen vermijden ?
 
Ik hou altijd gewoon mijn hand eronder.
 
Ok, wel een idee maar wekelijks 650 liter verversen en het door mijn handen laten stromen klinkt nog niet erg aantrekkelijk :stars:
Maar misschien is dat wel een basis voor een nieuw idee! thx alvast!
 
maak wat meer instroom punten. kijk naar een vork.of hark.

Nu op1 punt ,ja, krijg je Zuurstof belletjes.
Geen stikstof.


Wekelijks 650 l?

Bubbelbad? ;)
 
Het kan dus ook geen kwaad Bertus?
Dus een uitstroom buis ofzo erop monteren?


En meer nog merk ik net :oops: 2 keer in de week 30/40% en in het weekeinde 60 :) Eneco en waterschap de veluwe is er blij mee :)
Visjes ook btw ;)
 
Dat kan ook.
Belletjes kunnen geen kwaad,lossen vanzelf op.
 
Ok, dank je wel :)
 
Volgens mij komen die belletjes doordat je water in het aquarium een ander zuurstofniveau heeft en een afwijkende temperatuur .
Als ik puur kraanwater gebruik herken ik dit fenomeen , echter is dit maar heel kort en wapper ik zo van de planten af .
Bij het gebruik van osmose/kraanwater komt dit geheel niet voor .
 
Met meer "geweld" bijvullen,ik herken het ook met waterverversen.Kraan vol open,gericht op het hout breekt mooi de straal en geen bellen meer.
In tegen stelling tot Bertus,ben ik van mening dat ze wel schadelijk zijn. Stel de vis krijgt het binnen,dat moet maar niet.
 
Heb het zelf niet.
Water loopt rustig de bak in. Niet via de kraan.!!
en wordt door eheim bocht en roostertje gebroken.
Heb ik geen luchtbellen.
 

Terug
Bovenaan