Stille binnenfilter 60l zoetwater aquarium


R

RainbowFish

Guest
Hallo allemaal

Ik ben nieuw in de aquariumwereld. En heb nu een superfish 70 start tropical aquarium gekocht. Ik heb daarbij een superfish aqua flow 200 gekregen. Maar die maakt nu wel echt veel geluid. Heb al geprobeerd om er filterwatten achter te stoppen, laten indraaien, omgekeerd gehangen, schuin gehangen, geprutst met het snoer, vaseline ingesmeerd. Kortom alles geprobeerd ?.
graag zou ik dus opteren voor een nieuwe filter. Liefst zo geruisloos mogelijk.
Welke soort filter en welk merk raden jullie aan? (Mijn aquarium heeft een kap met een lamp in dus wss moeilijk om te veranderen naar een externe filter)
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 0945353E-6F4A-45CE-BB20-2CDF67081245.jpeg
    0945353E-6F4A-45CE-BB20-2CDF67081245.jpeg
    21.2 KB · Weergaven: 191
De kap kun je gewoon met een zaagje insnijden zodat de slangen erin en eruit kunnen. Ik zou je gewoon een externe Eheim 2213 aanraden, maar dan wel met 2 dubbele kranen.
Is een alltime zeer goede en zeer stille filter, die in jouw bakkie een standtijd ( zonder schoonmaken) heeft van wel 4-5 maanden. Heeft meer dan genoeg capaciteit en wil je niet voor nieuw gaan, op MP staan er tig te koop en elk onderdeeltje is nog nieuw te koop voor weinig.!! Je bak en vissies zullen er blij mee zijn.
 
Zelf heb ik jaren vele Aquaflow 100 gebruikt en zonder lawaai dus het kan ook zijn dat de filter even moet indraaien.
 
Ik zou ook voor een externe filter gaan. Heb je veel meer capaciteit en mogelijkheden om filtermaterialen te gebruiken in een filter. De Aquaflow filters zijn leuk, maar qua mogelijkheden zeer beperkt. Ik ga dus met Bigsmoke mee en zou een Eheim2213 zien te scoren. Krijg je zeker geen spijt van.
 
Een buitenfilter is inderdaad beter en zelf heb ik op een 65 liter bak een 2211 gehad.
 
Om je een voorbeeld te geven, bij Hornbach zijn ze ook te koop. Ik heb hem op een 60 liter bak, Eheim 2213, met daarin 3 black molly.
 
dankjewel allemaal!