Stille luchtpomp met grote capaciteit


Hardloper

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
278
Locatie
Heerde
Voor mijn stelling met 12 bakken van 45 liter ben ik op zoek naar een goede luchtpomp die stil is. Op dit moment staat er een Eheim air 500 op die best stil is, maar nu er 8 bakken op draaien heb ik het gevoel dat die te klein is voor alle 12.
Deze is echt geruisloos dus de stap naar een Eheim air 1000 is een logische. Maar mogelijk wil ik in de toekomst nog wat meer bakken.

Zijn er andere luchtpompen die groter zijn qua volume die ook zo stil zijn?
 
Kun je dan niet werken met 2 waarmee je nu goede ervaring hebt?
 
Kun je dan niet werken met 2 waarmee je nu goede ervaring hebt?
Dat was ook mijn eerste gedachte. En dat gaat het denk ik ook worden als er geen alternatieven genoemd worden.
Maar 1 luchtpomp 'netjes' wegwerken is altijd makkelijker dan 2!
 
Dat is zo maar ja als er iets mee is en je hebt er 1 dan valt alles uit en met 2 draait er nog een deel door. Misschien is het handig om met garnalen altijd zo n pompje achter de hand te hebben want je weet hoe die kunnen reageren als het mis zou gaan.
 
Daar heb je zeker gelijk in. Maar heb hier nog wel 3/4 pompen achter de hand, heb dan sowieso de Eheim 500 nog en nog een aantal lawaaimakers.
 
O dan is er niks loos mocht de pomp het begeven.
 
Kijk eens naar zoiets: https://www.aquariumcoop.com/products/linear-piston-air-pump

Veel vissenzaken en grote visnerds zweren bij die "linear pistons". Ze zijn zuiniger, stiller en veel betrouwbaarder dan de luchtpompjes die de gemiddelde hobbyist heeft staan.

Is even een investering, dat wel. Maar voor wie veel bakken wil filteren op een (uiteindelijk) kostenefficiënte manier, is het een no-brainer. :)

Zijn overigens in verschillende groottes te koop, dus je bent ook weer niet verplicht om met 50.000 liter lucht per minuut te werken.
 

Terug
Bovenaan