Stille sponsfilter


PieterBoon02

Active member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
27
Leeftijd
21
Beste leden,

Mijn kweekbakken staan op mijn slaapkamer maar ik word echt knettergek van het geborrel van mijn sponsfilters.

Vertel mij alsjeblieft welke sponsfilters wel stil zijn. Ik kan geen duidelijke informatie vinden op google

Groet Pieter
 
Ik kwam na wat zoeken een BOB spons filter tegen, werkt met een water pompje in plaats van een luchtpompje.

Ga ik waarschijnlijk ook bestellen...
 
Luchtpompjes hoor je vaak en ik zou dan een Aquaell mini pat kopen of een BOB.
 

Ik had bij mijn aquarium een aqua flow 200 maakte echt veel lawaai en werd gek van. Nu heb ik een bob sponsfilter en hoor ik zo goed als niks. Heb 60 liter merk alleen wel minder stroming in het water.
 
Vergeet niet dat mensen verschillende ervaringen hebben. De Aquaflow 100 geeft soms lawaai lees ik maar ik heb er vele gebruikt en hoor ze nooit. Een ander heeft een JBL 1502 en zegt die geeft lawaai en ik hoor deze ook niet dus ja de meningen verschillen nog weleens.
 
Zelf gebruik ik een eheim 200 luchtpomp deze hoor ik niet. Maar ik bedoel de sponsfilter zelf. Ik hoor die irritante luchtbellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze
10BD1C7F-BA3D-4BBA-BF44-6FB37A3C33F7.jpeg
 
Luchtaangedreven sponsfilters + slaapkamer = niet doen.

Hoe groot zijn de bakken die gefilterd moeten worden?
 
Ik heb een sponsfilter met luchtpompje en die van de bekende bouwmarkt Hornbach maakte echt behoorlijk veel geluid. Die van superfish niet. Maar ook in luchtpompen is verschil imo qua geluid of stil....
Bij mij is het een 30 liter.
 
Net een sponge filter bob maxi in gebruik genomen, echt stil....
 

Terug
Bovenaan