Wat is er nieuw

stip..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Dat klopt Sharon, maar het is (zeer) waarschijnlijk wel de oorzaak van het probleem.

Kan het zijn dat er niet / nauwelijks waterwissels zijn geweest? De witte schilfers lijkt me namelijk een laagje kalk / mineralen.
Dit ontstaat eigenlijk uitsluitend als er alleen wordt bijgevuld ipv ververst : Een ophoping met alle gevolgen van dien.

Ok. Ik ga er niet opin leidt alleen maar tot een hoop gezeur , als je denkt dat dat de ziekte heeft veroorzaakt prima , ik denk dat de bodem te dik was, waar te veel bacteri�n ontwikkelt zijn, ik zeg ook ik kan er niets meer aan doen nu

Ik heb ook maar mn best gedaan

Tsjah Sharon als je vraagt aan mensen wat zij denken kan het nu eenmaal zo zijn dat er andere gedachten opkomen als die jij had...
Daar op ingaan heeft helemaal niets met gezeur te maken. Dat maak jij ervan en dat is nergens voor nodig. En zonde. Helaas.

Misschien was de bodem inderdaad wel te dik, wie weet, maar dat jij een keer een probleem hebt gehad met een dikke bodem wilt niet zeggen dat een dikke bodem altijd fout gaat, toch? Er zijn veel andere dingen die meespelen. Bijvoorbeeld een compleet verkeerd bestand en dat was dit. Dit kon bijna niet anders dan een keer fout gaat, vroeg of laat.

~ Ivo

Oke dan ligt het daar aan

Tja Sharon ik weet dat jij ook nog niet zo heel lang met de hobby bezig bent en ik ook niet hoor.
Alhoewel ik nu al zo n kleine 4 jaar bakken heb merk ik ook dat ik nog lang niet alles weet. Ik denk dat dit zelfs maar een klein deel is.
Soms is het dan het verstandigst om iets van de ervaren aquarianen aan te nemen en er weer iets van proberen te leren.
ik heb ook weleens dingen en vragen waar ik dan een antwoord op krijg die ikzelf niet van tevoren had kunnen bedenken.
Dat hoort erbij en zolang we leren is het niet erg en zal je de hobby vast boeiend blijven vinden.
Dat geldt dus ook voor mij hoor.
Volgens mij is er niemand binnen de hobby die alle kennis bezit 😉
Ik zou zeggen ga lekker zo door want je bent toch goed bezig.
Plezier si toch waar je het allemaal voor doet denk ik.

Ja ik kan het zelf niet proberen , het is mijn bak niet , dus dat is wel jammer. En ja ik doe het ook voor mijn plezier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan