Stiphodon ID hulp


A

angelmelody

Guest
Hallo iedereen. Ik heb een 80x50x35 bakje en was erg enthousiast toen ik las over de kleinblijvende stiphodons. Dit visje had ik nooit eerder gehad. Ik bestelde (online) twee soorten: de rutilaureus en de percnopterygionus. De rutilaureus bleek een 8 cm grote Ornatus. Teleurstellend, want veel te groot. Deze heb ik nu ondergebracht bij een kennis met een 450 lit. Bak. Van de identiteit van de overgebleven percnopterygionus ben ik ook niet zeker, dit zouden ook nog wel eens zeer jonge ornatussen kunnen zijn, en dan ben ik ook nog niet zeker over het geslacht. Aangezien vrouwtjes zo anders dan mannetjes lijken die van mij wel erg op elkaar. Wie helpt? Zijn dit zeer jonge Ornatus exemplaren en heb ik twee keer man of twee keer vrouw? Foto 1&2 van het ene en foto 3&4 van het andere visje

Groetjes Denise

20190318_214402.jpg


20190318_214333.jpg


20190318_184149.jpg


20190318_184138.jpg
 
Hi Denise.

Stiphodon rutilaureus wordt inderdaad nog wel eens aangeboden, maar het is altijd een ander soort (meestal S. ornatus)

Nu over je twee visjes. Het zijn in ieder geval twee mannen.
Ik heb het idee dat het wel twee S. percnopterygionus zijn, maar zou toch graag wat betere foto's zien.

Misschien kun je in de tussentijd wat vergelijken met de visjes in mijn topic.
https://aquaforum.nl/threads/de-bergbeekbakjes-van-kajsa12.17265/page-2
 

Terug
Bovenaan