Stomme stomme fout spoedje


Een botia op de rode lijst kan je hiermee vergelijken; er zijn veel mensen die botia's hebben waarbij alles goed gaat.
 
Mascha&Ivo zei:
Heb je zelf wel het idee dat er 'vooruitgang' in zit?

Nee, het blijft hetzelfde. overdag zie je ze amper. s'avonds zijn ze actief aan het lopen Ik voer ze iets meer s'avonds met als idee ze op krachtvoer te zetten zodat ze de vervelling door komen. Heb wel het idee dat het gif ze flink heeft verzwakt. Tot nu toe nog geen dooien.
 
Volgens mij mis ik een paar berichten. Vanwaar de opmerking over de Botia Apisto?
 
zie je ze ook daadwerkelijk eten? las laatst dat dat slakken gif slakken verhinderd om te eten en dat ze daaraan doodgaan.

of dit waar is weet ik niet maartoch.
 
Ja ze eten wel. Heb net van van die kleine ronde schijf tabletjes erin gegooid. Gewacht tot elke garnaal 1 had. Die aten ze zichtbaar op. Ik heb vandaag weer de wekelijkse 20% ververst. Helaas is zo'n klein aquarium zomaar uit balans. Zie nu dat 1 van de neon tetra's weer een plekje heeft. Zal waarschijnlijk door dat stressmoment van al dat verversen zijn ontwikkeld.
 
Hoppaaa de eerste is verveld.
 
nee maar dacht gisteravond al, 1 moet vervellen. Leek al dat de huid op de rug gerekt was. Zag zo'n wit kneusinkje. En nu ligt er een vel in de bak. :)
 
Alles wel, garnalen zijn zichzelf weer!
 
Mooi zo.
Hoeveel zijn er overleden en heb je er nu nog?
 
geen ��n is overleden. Er is zelfs alweer 1 verveld. Was er flink op tijd bij dus. Ik had er 7 en heb er nog steeds 7.

Conclusie: doe nooit zomaar een plant in je aquarium. Zeker geen cacomba bij garnalen. !.5 uur en ze lagen op hun kop. 9 dagen later en ze doen weer zoals ze daarvoor deden. Als ik voer springen ze gewoon bovenop mijn neontetra's.
 
Ah ok mazzel dan.
Ja ik weet er helaas ook alles van,in een uur tijd een groot deel van mijn crs dood door cabomba.
 
Misschien zijn Japonica's net wat taaier. Of de hoeveelheid gif bij jou was groter...
 
Gelukkig dat ze het hebben overleefd Ruben.
Die waarschuwingen zijn dus echt wel ergens op gebaseerd.
Of het nu aan de soort plant, soort gif, of whatever ligt.
Altijd uitkijken als je iets nieuws toevoegt.

Je leert hier echt veel op dit forum, dat vind ik heel leuk.

ps niet dat ik zo een situatie leuk vind he ;)
 
Ja echt hea vandaag weer 2 verveld. Ik maak me geen zorgen meer. Het is een kwestie van een ruime week voor herstel.

Daarom is de terugkoppeling zo belangrijk Sanneke om de afloop te bevestigen. Dat mis ik vaak als ik andere topics lees, de afloop....
 
Super Ruben! Inderdaad fijn dat je de terugkoppeling nog even doet.. heb zelf geen garnalen maar heb zeer ge�nteresseerd meegelezen :)
 
Fijn Joyce, Garnalen zijn net zo verslavend als vissen merk ik aan mezelf!
 

Terug
Bovenaan