Wat is er nieuw

Stopcontactdoos: bannen of niet?

zo Tuinkabouter jij hebt nog wat meters installatiedraad te gaan zeg
wel knap hoor houd het wel lekker overzichtelijk zo
mischien ook wat voor BigSmoke zijn draden wirwar 😀 :sorry:
713373bigsmoke_0_85_ombouw_schakelklo.jpg

367175bigsmoke_0_85_ombouw_schakelklo.jpg

192697bigsmoke_0_85_ombouw_schakelklo.jpg

682181bigsmoke_0_85_ombouw_schakelklo.jpg

groet

jaap

tuinkabouter zei:
dankje, het was echt een takke werk om alles netjes in elkaar te zetten..
maar ik blijf het beter vinden dan stekkerdozen in stekkerdozen steken om maar genoeg contacten te krijgen voor alle apperatuur.
en of ik alle 13 contacten nodig heb... geen idee, misschien ooit als ik de bak ombouw naar zout water?
maar nu ik er toch mee bezig was kon ik het maar beter overkill maken dan dat ik later toch weer een stekkerdoosje erin moet steken..

Stekkerdoos, in stekkerdoos?
1 stekkerdoos van 10, en dan 1 van 4. klaar.

naja bigsmoke heeft het nog iets van opgebonden waardoor het geen giga spinnenweb word..

en ik had vroeger ook 2x 6 contacten liggen, 1 met 2 tijdklokken(1 verlichting met een stekkerdoos voor 2 units en 1 voor CO2) en 1 met de rest, maar later kwam de led verlichting en de profilux, 2e filter.. dan houd de ruimte rap op..
maar nu ik er de tijd/ruimte/geld voor heb en alle contacten geschakeld kunnen worden door de controller heb ik hiervoor gekozen.

728131_0_82_dsc_0001.jpg

1 x 10 , aansluitend van 7.

881463_0_82_dsc_0002.jpg

1 x 10.
Ende blender bakjes op de warme metalen kap.

stekkerdozen zijn niet zo een probleem (vind ik), alleen die tijdschakelklokken die zoveel ruimte en contacten in beslag nemen vind ik zo k*t, wat dat betreft is allemaal losse contacten maken met meer ruimte ertussen makkelijker.

Ja, de tijdschakelklokken nemen veel plaats in.

Tegenwoordig heb je er ook elektrische, maar die nemen even veel plaats in.

Je hebt ze ook in inbouw vorm dan kun je ze koppelen aan een stopcontact 😉
Digitaal instelbaar en alles

Inbouw, koppelen, ..

Pff, dat is al een beetje te ingewikkeld voor me, die techniek.

Dan ken ik beter de techniek van de computer 😉

Maar dat er digitale bestonden wist ik al wel.

Laatst was hier nog een topic over goedkope programmeerbare verlengsnoeren.

Dat topic bedoelde ik, dank je Tuinkabouter.

joh die gembird is wel verrekte handig zo te zien, nou binnenkort maar even een bestellingkje doen dan.

RichD1011 zei:
joh die gembird is wel verrekte handig zo te zien, nou binnenkort maar even een bestellingkje doen dan.

:thumbs: Het forum gaat nog een online verdeler in aquariumspullen worden zo te zien :d :d

C�dric Vleminckx zei:
RichD1011 zei:

:thumbs: Het forum gaat nog een online verdeler in aquariumspullen worden zo te zien :d :d

Je zou bijna een winkel beginnen......

Ohh dat zijn ze al.

biljoenblik zei:
C�dric Vleminckx zei:
RichD1011 zei:

Je zou bijna een winkel beginnen......

Ohh dat zijn ze al.

:d :d

Dacht je hiervan?
Wiedewiet zeg.

649155_0_82_wiedewiet_zeg.jpg

Pff, al die draden :d 😉

Maar lijkt me wel handig om met een schakelklok te werken op deze manier.

Hadden ze niet nodig, licht ging nooit uit.

C�dric Vleminckx zei:
Linkje bestaat nog, maar het materiaal van de (wederom van een ander forumlid gekopieerd...) foto hebben wij er nog niet gevonden... Jij wel?
Zo ja, waar dan? Delen graag! Dat is namelijk veel relevanter en interessanter dan link en foto klakkeloos kopieren.
Zo neen, wat is dan wel de toegevoegde waarde van dit bericht?

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Linkje bestaat nog, maar het materiaal van de (wederom van een ander forumlid gekopieerd...) foto hebben wij er nog niet gevonden... Jij wel?
Zo ja, waar dan? Delen graag! Dat is namelijk veel relevanter en interessanter dan link en foto klakkeloos kopieren.

Dat kwam uit dit topic.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post653544

C�dric Vleminckx zei:
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dat kwam uit dit topic.

Dat was al lang duidelijk. En intussen is het ook duidelijk dat je niks anders hebt gedaan dan wat knippen en plakken.
Antwoord op de gestelde vragen heb je niet, zodat je bericht maar biar weinig relevants en concreet bruikbaars toevoegt.

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dat kwam uit dit topic.

Dat was al lang duidelijk. En intussen is het ook duidelijk dat je niks anders hebt gedaan dan wat knippen en plakken.
Antwoord op de gestelde vragen heb je niet, zodat je bericht maar biar weinig relevants en concreet bruikbaars toevoegt.

Ondertussen heb ik al wel antwoord gekregen hoor.

Dat zal vast, maar de gestelde vragen waren om andere forumleden te helpen en die beantwoord je niet:
Mascha&Ivo zei:
Als je die antwoorden niet hebt of niet wil delen prima, maar dan geef dat gewoon aan.

Mascha&Ivo zei:
Dat zal vast, maar de gestelde vragen waren om andere forumleden te helpen en die beantwoord je niet:
Mascha&Ivo zei:
Als je die antwoorden niet hebt of niet wil delen prima, maar dan geef dat gewoon aan.

Ik wil het perfect met jullie delen.

Ik heb je ook de link bezorgd van waar de foto kwam.

Maar die link was geen antwoord!
Lees de vraag nu eens goed: het materiaal van de (...) foto hebben wij er nog niet gevonden... Jij wel?
Oftewel zo'n stekkerdoos met ��n stroomaansluiting en enkele uitgangen (op die foto bv. 3) en in te stellen naar keus (op de foto d.m.v. display en knoppen.
De link is enkel de link naar een website waar tig contactdozen en dergelijken worden aangeboden.

Nog steeds geen stekkerdoos met ��n ingang, instelbaar en meerdere uitgangen. De link heb je kennelijk niet. Helaas.

C�dric Vleminckx zei:

Ik ben ook HARD naar deze op zoek geweest maar heb hem niet kunnen vinden (wel de uitvoering met UK-plug). Uiteindelijk ben ik dus bij die van Gembird/Energenie uitgekomen...en velen na mij :petjeaf:

Maar om terug on-topic te gaan: volgens mij is de vraag van TS meer dan voldoende beantwoord: Zolang je er niet 6 gourmetstellen op aansluit is met 1 of meerdere stekkerdozen gebruiken helemaal niks mis.

Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:
Maar om terug on-topic te gaan: volgens mij is de vraag van TS meer dan voldoende beantwoord: Zolang je er niet 6 gourmetstellen op aansluit is met 1 of meerdere stekkerdozen gebruiken helemaal niks mis.

Ja hoor, ze is meer dan voldoende beantwoord. 😉

C�dric Vleminckx zei:
Niwla zei:
C�dric Vleminckx zei:

Ja hoor, ze is meer dan voldoende beantwoord. 😉

Een beetje het idee van de situatie in sommige studentenhuizen of flats 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan