Storing op kabel TV door Led verlichting aquarium

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Heb me kort voorgesteld in het daarvoor bestemde Item en al meteen een vraag
Het aquarium staat onder de Televisie en als de led verlichting van het aquarium aanstaat krijg ik met de regelmaat van een klok kortstondige ( 1 a 2 sec ) signaal onderbreking boodschap op mijn kabel televisie. Waar het toestel staat krijg ik de signaal verbinding via WIFI. Nu heb ik reeds geprobeerd om de stekker van de led verlichting op een ander stopcontact aan te sluiten , dat geeft verbetering maar verhelpt het toch niet helemaal. Het tv toestel of de aquarium een andere plaats geven is geen optie.
Ik dacht misschien aan het een of ander afdekken met alufolie maar weet niet goed hoe er aan beginnen?
Wie kan me een afdoende oplossing bieden?
Alvast bedankt vr t meedenken
Chris
 
Zit er een dimmer op?
 
Je zou kunnen proberen om de verlichting op een andere groep te zetten dan de tv, misschien dat dat wat doet. Dan zul je denk ik met een verlengsnoer moeten uitproberen.
 
Stuur je de led driver ook aan via een app op de telefoon en dus via WiFi?

Verlichtingsbronnen staan er om bekent om Wifi signaal te storen.

Ik begrijp dat je dus via WiFi signaal krijgt op je tv?

Het helpt om je WiFi router op een ander kanaal te zetten. Het komt voor dat de straling van de lampen op de zelfde frequentie uitzend.

Even een app op je telefoon zetten met een WiFi signaal scanner. Dan zie je op welk kanaal je zit en zet je de router op een ander kanaal. Je kan inloggen via je telefoon via het HTML adres achter op je router.

Dit heeft geen invloed op de aangesloten apparaten. Mits je niet het wachtwoord aanpast ;)

Ik test dit eigenlijk zelf 4 of 5 x per jaar om te kijken of de buren toevallig niet op mijn gekozen frequentie zitten. En hou ik altijd thuis het beste signaal en beste up en download snelheid.
 
Kabeltv. šŸ¤£

Duurdere kabel kopen met betere isolatie. Besparen met kabel producten is vragen om verstoring .
Naja als je tv kijkt via de WiFi kan je waarschijnlijk deze ook met een netwerk kabel aansluiten.
Met een S/FTP kabel ben je van de instraling af en kan je moeiteloos alles in 4K streamen.

wifi is gwn knudde en heel storingsgevoelig zoals dit voorbeeld mooi illustreert
 
Naja als je tv kijkt via de WiFi kan je waarschijnlijk deze ook met een netwerk kabel aansluiten.
Met een S/FTP kabel ben je van de instraling af en kan je moeiteloos alles in 4K streamen.

wifi is gwn knudde en heel storingsgevoelig zoals dit voorbeeld mooi illustreert
Kabeltv is alleen ziggo naar mijn weten (belgie niet meegerekend). Nooit geweten maar net even opgezocht blijkbaar kan je een 2e mediabox via de wifi aansturen. Excuus šŸ˜‹.

Oplossing van wifi signaal af.
 
Kabeltv is alleen ziggo naar mijn weten (belgie niet meegerekend). Nooit geweten maar net even opgezocht blijkbaar kan je een 2e mediabox via de wifi aansturen. Excuus šŸ˜‹.

Oplossing van wifi signaal af.
Ik heb zoā€™n next box maar die kan idd bekabeld of via WiFi, maar dat was enkel voor on demand en Netflix/YouTube etc dacht ik.

maar idd oplossing voor dit probleem kan denk ik het beste gezocht worden in het afstappen van de WiFi.

hier in huis alles bedraad om die reden :)
Overal Cat 6a S/FTP getrokken šŸ‘šŸ»
 
Ik heb zoā€™n next box maar die kan idd bekabeld of via WiFi, maar dat was enkel voor on demand en Netflix/YouTube etc dacht ik.

maar idd oplossing voor dit probleem kan denk ik het beste gezocht worden in het afstappen van de WiFi.

hier in huis alles bedraad om die reden :)
Overal Cat 6a S/FTP getrokken šŸ‘šŸ»
Dat is natuurlijk beter! Heb hier alles oom Cat6 maar met de telefoons en tablets van de Kids is het natuurlijk lastig om geen wifi signaal te hebben. ;)

Kan natuurlijk zijn dat er geen kabel kan naar de plek van de tv staat dus dan moet je het echt zoeken in de frequentie van de WiFi.
 
Wouw van reactie gesproken :) top. Zal Ć©Ć©n en ander uitproberen maar kan eigenlijk het volgende al uitsluiten Via een wifi kabel had vroeger bijna wekelijks volledig wegvallen Is een wifikabel die door Scarlet ( = de provider ) meegeleverd werd. Das nou net dat ik op draadloos overstapte. Anderzijds zit er geen dimmer op De TV zit op een ander elektriciteit toevoer. De TV bekabeld aansluiten is geen optie. De rest proberen we nog uit.
Alvast bedankt voor de vele reacties
Chris
 
Wat bedoel jij met een WiFi kabel?

Sws is het spul dat een provider levert knudde.
Ik heb hier later ook nog zelf nieuwe kabels aan moeten schaffen omdat de geleverde kabel onvoldoende waren afgeschermd
 
Heb me kort voorgesteld in het daarvoor bestemde Item en al meteen een vraag
Het aquarium staat onder de Televisie en als de led verlichting van het aquarium aanstaat krijg ik met de regelmaat van een klok kortstondige ( 1 a 2 sec ) signaal onderbreking boodschap op mijn kabel televisie. Waar het toestel staat krijg ik de signaal verbinding via WIFI. Nu heb ik reeds geprobeerd om de stekker van de led verlichting op een ander stopcontact aan te sluiten , dat geeft verbetering maar verhelpt het toch niet helemaal. Het tv toestel of de aquarium een andere plaats geven is geen optie.
Ik dacht misschien aan het een of ander afdekken met alufolie maar weet niet goed hoe er aan beginnen?
Wie kan me een afdoende oplossing bieden?
Alvast bedankt vr t meedenken
Chris
Gebruik Internet/Wifi op je TV bekabeld. (CAT6 UTP kabel) Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
 
UTP=unshielded twisted pair
Dan heb je alsnog instraling
Dat kon nog wel eens hard meevallen, denk ik maar hij kan dan natuurlijk kiezen voor een FTP kabel. Daar zit een folie afscherming in. Bekabeling van de TV zal wel een einde maken aan z'n probleem.
 
Probleem bijna opgelost, terug overgestapt naar kabel verbinding en heb geen storing meer tijdens normaal bekijken tv echter nu bij het schakelen tussen kanalen krijg ik gedurende paar seconden van die blokjes te zien. Das niet zo erg alleen als hij ondertussen iets opneemt en k verander van zender is het alsof de kabel het signaal niet kan trekken en blijven de blokjes en ben zodoende verplicht van de tv box her op te starten............dan is alles terug normaal.
 
Kabeltv. šŸ¤£

Duurdere kabel kopen met betere isolatie. Besparen met kabel producten is vragen om verstoring .
Een betere kabel is nooit weg. Maar je zou als je handig bent er ook zelf een extra mantel om heen kunnen maken. Al denk ik dat je qua geld Ć©n tijd Ć©n resultaat inderdaad met een betere kabel (met beter isolerende mantel) kunt beginnen.
 
Probleem bijna opgelost, terug overgestapt naar kabel verbinding en heb geen storing meer tijdens normaal bekijken tv echter nu bij het schakelen tussen kanalen krijg ik gedurende paar seconden van die blokjes te zien. Das niet zo erg alleen als hij ondertussen iets opneemt en k verander van zender is het alsof de kabel het signaal niet kan trekken en blijven de blokjes en ben zodoende verplicht van de tv box her op te starten............dan is alles terug normaal.
Vergeet vooral niet dat die mediaboxen ook zonder randapparatuur al een hoop ellende kunnen voortbrengen. De verschillende gebruikersfora per provider staan er bol van. Ik zou dan ook daar eens gaan kijken; je probleem kent zoveel verschillende variabelen dat het zomaar eens ook nĆ­et aan je aqua verlichting hoeft te liggen.
 
UTP=unshielded twisted pair
Dan heb je alsnog instraling

Klopt. Maar over het algemeen zal UTP voldoende zijn. Door de twisted pairs zijn ze beschermd tegen crosstalk. Dit is het hele idee achter de twisted pairs. Maar dus niet beschermd tegen instraling.
STP (Shielded Twisted Pair), FTP (Fully-shielded Twisted Pair) en SFTP (Screened Fully-shielded Twisted Pair) zijn beter beschermd tegen de instraling.

Ik was altijd in de veronderstelling dat electronische apparatuur dusdanig afgeschermt moest zijn dat het:
1. Niet stoort op andere apparatuur
2. Niet gevoelig is voor instraling van andere apparatuur.
Was toch een of andere NEN/ISO norm voor dacht ik.

Groeten,

Leopard
 
Terug
Bovenaan