Wat is er nieuw

Stroming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erik161
  • Startdatum Startdatum
E

Erik161

Guest
Ik krijg de stroming niet goed voor elkaar. Aan de ene kant moet de stroming omhoog, omdat de planten een klein beetje moeten bewegen.
Als ik dat doe dan zit er aan de bovenkant teveel stroming voor mijn rasboras. Mijn dwerg gouramies vinden altijd wel een plekje om te ademen als de stroming vrij sterk is.

Ik heb ook waaierhand garnalen die een beetje stroming nodig hebben. Die blijven altijd onder/achter in de bak zitten.

Ik heb nu de straalpijp op de uitlaat zitten, maar ik kan er ook een kleine spraybar van 10cm op zetten.

Ik heb een bak van 80cm en hij is 30cm breed. Hoe zou ik nu de uitlaat van de pomp moeten opzetten?
Ik heb er ook een hydra filter in zitten, maar die heeft alleen een spuitmond.

Beide pompen kan ik in capaciteit regelen.

Of een spraybar over de hele lengte aan de achterkant, schuin op de voorruit gericht.

Gaat het hier om een intern filter of een extern filter

Ik heb een spraybar langs de zijruit en dan een beetje naar beneden gericht waardoor je bovenin weinig tot geen stroming hebt. Je kan met wat waterverbeteraar of diepvriesvoer kijken of de circulatie goed is.

Mijn planten bewegen ook niet.

En in 80 cm kun je geen plaats krijgen waar geen water stroomt.
Als jij 2 interne filters hebt. Dan moet je die aan 1 van de 2 zijruiten hangen. Allebij vlak naast elkaar. Met de spuitmond dezelfde kant op. De spuitmond 2cm onder water.

Dan gaat de stroming door heel de bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan