Stromingspomp


D

Deleted member 24958

Guest
Hallo
Ik denk er aannom een stromingspomp aan te schaffen maar weet niet welk merk eheim of oase en is het wel zinvol?
Bak is 1m15 heb een oase biomaster pomp
Groet Peter
 
Wat voor doel heb je voor ogen? (los van extra stroming)
 
Ik heb je vanmorgen in de chat een link gegeven van de mijne en die voldoet prima. Dat was deze dus:

 
Wat voor doel heb je voor ogen? (los van extra stroming)
Gewoon wat meer stroming zodat de co2 en voeding beter wordt verpreid denk ik
 
Ik heb je vanmorgen in de chat een link gegeven van de mijne en die voldoet prima. Dat was deze dus:

Bedankt voor de tip !
groet Peter
 
Dan zou ik een nano stromingspompje nemen. Je hebt dan een lichte extra stroming. Van Hydor koralia zijn ze prima, gebruik ikzelf ook, maar er zijn nog wel andere goede merken te vinden (bv wat John hierboven oppert).

Plaats hem wel zo dat je een circulatie krijgt in je bak.

Gr. Ed
 
Dan zou ik een nano stromingspompje nemen. Je hebt dan een lichte extra stroming. Van Hydor koralia zijn ze prima, gebruik ikzelf ook, maar er zijn nog wel andere goede merken te vinden (bv wat John hierboven oppert).

Plaats hem wel zo dat je een circulatie krijgt in je bak.

Gr. Ed
Oke Ed,bedankt voor de tip !
Gr.Peter
 
Gewoon wat meer stroming zodat de co2 en voeding beter wordt verpreid denk ik
Dat denk je? Een stromingspomp moet heel goed geïnstalleerd zijn t.o.v. je filterinstroom. Anders ontstaan er probleem doordat je waterdistributie gaat botsen en stromingen elkaar dwars gaan zitten. Bij een goede filter instroom door een passend filter is een extra stromingspomp voor je waterdistributie zelden nodig.
 
Dat denk je? Een stromingspomp moet heel goed geïnstalleerd zijn t.o.v. je filterinstroom. Anders ontstaan er probleem doordat je waterdistributie gaat botsen en stromingen elkaar dwars gaan zitten. Bij een goede filter instroom door een passend filter is een extra stromingspomp voor je waterdistributie zelden nodig.
Dat denk ik niet alleen maar weet ik zeker
Is nogal duidelijk dat je deze goed moet instaleren vanwege een juiste stroming !
 

Terug
Bovenaan