Wat is er nieuw

Stromingspomp

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Mijn nieuwe aquarium staat op het moment in te draaien. De bedoeling is om het een snelstromend stukje Rio Xingu na te bootsen met kleine L018, L027 of L025. Er komen nog grotere stenen in en het hout blijft misschien. Dat is afhankelijk van de bezetting straks. Één van de soorten wil ik laten groeien om later in een grote bak te doen.
Deze bak bevat 125 liter. Om de stroming na te bootsen wil ik een stromingspomp erin doen. Weet iemand voor hoeveel liter per uur ik zou moeten gaan en/of wat een goede (regelbare) pomp is?

Fijne kerstdagen!

20211225_204204.jpg

Deze snap ik niet.

Ze blijven namelijk niet klein.... terwijl 125l wel klein blijft voor deze vissen.
Ze blijven zeker niet klein, maar heb ze al eerder gehouden. Wil ze klein kopen en zodra ze te groot worden voor deze bak, een grotere bak kopen en ze daar in verder laten groeien.

Je kan stromingspompjes kopen die regelbaar zijn.

Ze blijven zeker niet klein, maar heb ze al eerder gehouden. Wil ze klein kopen en zodra ze te groot worden voor deze bak, een grotere bak kopen en ze daar in verder laten groeien.
Kan je beter meteen een grotere bak kopen waar ze lekker in kunnen blijven

Wij hebben een wave maker van blue marine, ik geloof de 4000, en wel tevreden over, geruisloos en redelijke stroming.

Kan je beter meteen een grotere bak kopen waar ze lekker in kunnen blijven
Absoluut, helemaal gelijk in. Enkel het feit is dat ik deze bak heb gekregen van mijn vrouw na een paar jaar zonder bak te hebben gezeten. Nu waren mijn vorige bakken ongeveer 600, 700 en ruim 900 liter, waaronder deze https://aquaforum.nl/threads/rio-xingu-nickm.87622/page-6 dus dat komt wel goed. Stap voor stap te werk gaan.. dit is een mooie bak waar ze goed in kunnen groeien. Dat gaat niet zo snel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan