Wat is er nieuw

Stromingspomp

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je bericht, dat is precies wat mij gevoel ook was. Een stromingspomp om het vuil wat meer richting het filter te blazen zodat er ook minder op de bladeren blijft liggen en dus ook minder alg en dus betere filtratie van de afval stoffen

Maar ik begrijp ook van de vele reacties dat ik te weinig filtratie heb en dat dus ook een trigger kan zijn, Omdat ik ook maar 1 pomp OASE 850 eronder had staan deed ik dus grotere waterwissels.
De vissen gaan echt goed. Maar ik heb noig een oase 600 staan dus die ga ik klaar maken en proberen te plaatsen. Heb ondertussen wat ruimte gemaakt en het zou net aan moeten passen.

Moet ik deze manden vol gooien met alleen schuimmatten of ook keramisch materiaal. Ik heb daar genoeg nog van liggen. Ik zag ook dat jij een groot voorfilter in de bak heb staan van eheim. Ik heb er ook 1 echter is deze veel lager (sponsen) Welk model heb jij en past deze ook op een slang 16/22?

En ik weet niet of het mag melden op het forum maar welke stromingspomp heb jij van ome Ali?

Ik hoor het graag

Groet Igor

P.s ik heb ook een stuk of 8 torenslakjes / anentome helena die je ook niet altijd ziet

Ik heb zelf m’n bioloog vol blauwe matten (schuim). Dat werkt hier prima. Al die dure materialen voor bacteriën geloof ik niet zo in.. ze hechten prima op matten.

Een stromingspomp kan nuttig zijn. Ik gebruik ze zelf ook. Maar niet om een gebrek aan filtratie op te lossen.
Dat zegt Jerome gekapt ook: 30-40% wissel is voldoende. Stromingspomp louter voor de stroming.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan