Stroomtekort opvangen


S

schildpad

Guest
Geruchten luiden dat er een stroompanne nadert.

Is er een techniek die ervoor zorgt dat batterijen het overnemen wanneer de stroom uitvalt?
Belangrijkste wat energie nodig heeft is 5V aangesloten op 2A

Beetje ingewikkelde vraag denk ik, of niet?
 
zou bijna vragen welke geruchten :juggle::S
maar een generator en adaptor/omvormer en klaar is Klara:engel::D
 
In België zou er misschien een stroomtekort komen. Ze zouden zelfs straalmotoren durven inzetten om dit op te vangen.

Voornamelijk wil ik weten hoe batterijen het overnemen als de stroom uitvalt. Ook wanneer ik niet thuis ben.
 
Over het algemeen zijn stroomstoringen welke enige uren duren geen probleem, maar in het geval er meer dan een dag geen stroom is zou ik me wel zorgen gaan maken.
 
Dan moret er een Af val omschakel relais tussen.

Ja, zit in de UPS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks iedereen. Ik ga er gewoon een UPS tussen plaatsen. Geen geklungel maar plug and play :)
 
Over het algemeen zijn stroomstoringen welke enige uren duren geen probleem, maar in het geval er meer dan een dag geen stroom is zou ik me wel zorgen gaan maken.
TS kan het het best zelf aangeven of het volgende klopt. Er zouden deze winter meerdere maken stroomuitval zijn, dan de ene regio, dan de ander
Dit ivm stroom tekorten tgv het stop liggen van 3 (?) kernreactoren.

Althans, dit meen ik gelezen te hebben op de website van de provinciale TV zender.
 
Meer omdat de liberalen onze centrales aan Frankrijk verkocht hebben. Die we nog hebben plakken met plakband aan mekaar.
Een thorium centrale zou geen slecht idee zijn, maar maak die groene maar eens duidelijk dat windmolens meer co2 produceren dan een kerncentrale....
Bah politiek :)
 
Meer omdat de liberalen onze centrales aan Frankrijk verkocht hebben. Die we nog hebben plakken met plakband aan mekaar.
Een thorium centrale zou geen slecht idee zijn, maar maak die groene maar eens duidelijk dat windmolens meer co2 produceren dan een kerncentrale....
Bah politiek :)
Bah politiek inderdaad. Wat ik gelezen heb is al weer enige maanden geleden. Het zit dus nog anders in elkaar.
 
Ik weet niet hoeveel vermogen je wilt opvangen met een UPS, maar die zijn eigenlijk hoofdzakelijk om een korte stroomstoring op de vangen.
Die uit jouw link bv, levert maar 300W 1 minuut lang en 50W 33 minuten.
Dat is wel erg kort.
 
Meer omdat de liberalen onze centrales aan Frankrijk verkocht hebben. Die we nog hebben plakken met plakband aan mekaar.
Een thorium centrale zou geen slecht idee zijn, maar maak die groene maar eens duidelijk dat windmolens meer co2 produceren dan een kerncentrale....
Bah politiek :)
't Ja, en dan brengen ons afval naar, bijvoorbeeld, Congo... Kunnen ze jaaaaaaaren plezier van hebben...
 
Bah politiek inderdaad. Wat ik gelezen heb is al weer enige maanden geleden. Het zit dus nog anders in elkaar.

Inderdaad. Het zit meestal altijd anders in mekaar dan hoe mainstream media het schrijft. :)

Ik weet niet hoeveel vermogen je wilt opvangen met een UPS, maar die zijn eigenlijk hoofdzakelijk om een korte stroomstoring op de vangen.
Die uit jouw link bv, levert maar 300W 1 minuut lang en 50W 33 minuten.
Dat is wel erg kort.

Die is an sich ideaal. Want de pomp is maar enkele watt. Voor de rest een wifi decoder (wattage onbekend) en camera van 7 watt

't Ja, en dan brengen ons afval naar, bijvoorbeeld, Congo... Kunnen ze jaaaaaaaren plezier van hebben...

Neen België stockeert het afval van die verkochtte centrales. Ik kan me mateloos ergeren aan politiek. Ni te doen.
 
Meer omdat de liberalen onze centrales aan Frankrijk verkocht hebben. Die we nog hebben plakken met plakband aan mekaar.
Een thorium centrale zou geen slecht idee zijn, maar maak die groene maar eens duidelijk dat windmolens meer co2 produceren dan een kerncentrale....
Bah politiek :)

Wij hebben hier ook Liberalen. Zetten ook het lieft het hele land te koop.
Vrije markt heet dat! Is het niet geweldig!
 
Weten jullie nog dat een tijdje geleden electronische klokjes in een groot deel van europa achter liepen? De spanningsnetten van een aantal europese landen zijn aan elkaar gekoppeld. Doordat een of ander land een leveringsprobleem had, maar er wel door iedereen evenveel electriciteit gebruikt werd klopte de frequentie niet meer. Daardoor liepen de klokjes achter.
Dus stel dat Belgie de centrales verkocht heeft en ze dus niet meer zou kunnen gebruiken, komt de electriciteit alsnog gewoon binnen.
Grote onzin dus dat er geen electriciteit meer zou zijn.
 
Ga je er heen?

Ik ben eind november geweest maar nu heb ik de kinderen dus kan niet gaan. Volgend weekend weer tijd dus hopelijk is er dan ook een actie. Ik las dat de organisator van Nederland opgepakt is en dat gele hesjes dragen reeds verboden is?
Ach onze politieke elite maakt zich zorgen, en terecht!

Weten jullie nog dat een tijdje geleden electronische klokjes in een groot deel van europa achter liepen? De spanningsnetten van een aantal europese landen zijn aan elkaar gekoppeld. Doordat een of ander land een leveringsprobleem had, maar er wel door iedereen evenveel electriciteit gebruikt werd klopte de frequentie niet meer. Daardoor liepen de klokjes achter.
Dus stel dat Belgie de centrales verkocht heeft en ze dus niet meer zou kunnen gebruiken, komt de electriciteit alsnog gewoon binnen.
Grote onzin dus dat er geen electriciteit meer zou zijn.

Ik hoop het, maar ik heb dit niet verzonnen hoor.

https://www.vincotte.be/nl/blog/str...3wkYRYDXZa4kLTmDBh9ZNaec2qn6plORoCMzEQAvD_BwE
 
Haha Jah zag ook al voorbij komen dat de politie in Nederland zich zorgen maakt voor demonstraties..

Maar Anyhow, je kan een UPS schalen zo groot als je wilt.
Je kan ze ook koppelen met zonnepanelen en zo “off-grid” gaan.

Ken nog wel iemand die dat voor zijn boterham doet, geen idee of hij naar België wilt komen en wat het je gaat kosten.
Maar het bestaat, het kan, en je bent verlost van die ellendige energie rekening
 
Ik heb er eentje op bol gezien, die ga ik gewoon nemen. Zonnepanelen gaat niet.
Zolang mijn filter, wifi decoder en beveiligingscamera blijft draaien tijdens een stroomtekort is het voldoende. Alles samen zou normaal niet zoveel mogen verbruiken.

Vooral die camera is belangrijk, maar die werkt niet zonder wifi dus die decoder moet mee aangesloten worden op de ups :)
 
Ik las dat de organisator van Nederland opgepakt is en dat gele hesjes dragen reeds verboden is?
In Maastricht, 2 x, wegens opruiing via Facebook. Wel weer vrijgelaten, ik weet niet of hij een zaak tegen zich heeft.
 
Ik heb er eentje op bol gezien, die ga ik gewoon nemen. Zonnepanelen gaat niet.
Zolang mijn filter, wifi decoder en beveiligingscamera blijft draaien tijdens een stroomtekort is het voldoende. Alles samen zou normaal niet zoveel mogen verbruiken.

Vooral die camera is belangrijk, maar die werkt niet zonder wifi dus die decoder moet mee aangesloten worden op de ups :)

Nu ben ik niet zo heel technisch, maar als stroom in een bepaald gebied uitvalt, vallen dan ook niet de netwerk punten van de providers uit? Oftewel geen internet verbinding.
 
Nu ben ik niet zo heel technisch, maar als stroom in een bepaald gebied uitvalt, vallen dan ook niet de netwerk punten van de providers uit? Oftewel geen internet verbinding.
Hangt van de verbinding af..
ADSL (telefoonlijn) is 110vdc als ik me niet vergis en dat word apart gevoed van het lichtnet (230-380vac)
 
Hangt van de verbinding af..
ADSL (telefoonlijn) is 110vdc als ik me niet vergis en dat word apart gevoed van het lichtnet (230-380vac)

Staat max 50 volt op en max 30mA.

Als alleen de wijk uitvalt, heb je kans dat de telefoonlijn nog spanning houd.

Maar veel internet kastjes met routers staan in diezelfde wijk. Dus die vallen uit.

En het probleen hierboven geschetst, dan vallen complete steden / provincies uit.

Dus als je hier vrees voor hebt. Houd dat alleen je filter in gang. Dat is het belangrijkste.
Licht, verwarming en aanverwante zaken is onbelangrijk.
 
Ik maak mezelf niet zo druk om dit soort zaken want je kan overal en altijd een stroomstoring krijgen die kort of langer duurt. Als dat van lange duur is dan kun je denk ik niet zoveel doen hiertegen.
Wat gebeurt dat gebeurt en zorgen zijn voor morgen;)
 
Ik heb een accu van 105 Ampere, met een omvormer (zuiver sinus) die inschakelt zodra de stroom uitvalt.
Daar zit mijn pomp en verwarming op en mijn pomp van de houtkachel (anders raakt die aan de kook).
 

Terug
Bovenaan