Wat is er nieuw

Stuk hout wil maar niet zinken

• Onderwerp starter Onderwerp starter iWishmaster
  • Startdatum Startdatum
I

iWishmaster

Guest
Twee maanden geleden een stuk kienhout gekocht (bij de aquariumwinkel), toen in een emmer met heet water gedaan (niet kokend, maar heet uit de kraan). Na een paar dagen het koude water weggegooid en nogmaals heet water erbij. Daarna het zeker 6 weken in het aquarium 'gestaan' met een stuk steen erbovenop, maar nog steeds blijft het drijven. Het is 'maar' ongeveer 20cm lang en 7-8cm diameter (een enigsinds ronde 'stam').

Nu heb ik het in de kast liggen, maar zou het toch graag gebruiken in het aquarium. Het is maar een nano en heb door enorme bakken hout moeten zoeken om een mooi passend stukje te vinden. Is er nog iets te proberen?

Ik zou eens onderzoeken wat voor hout het is, misschien is het wel een soort hout wat eigenlijk niet voor aquaria geschikt is, want 6 weken is wel heel lang.

Een eventuele oplossing:
Misschien kan je aan het hout 1 of 2 zuignapjes bevestigen en het aan je bodem vastmaken.

Het komt uit dezelfde bak als een ander stuk hout dat ik in een ander aquarium heb liggen. Dat bleef na een week of 3 prima liggen op de bodem (was ook nog eens een groter stuk hout). Het water kleurde wel redelijk bruin bij het kleinere stuk, waar het grotere dat niet deed ... Misschien was mangrovehout, dat schijnt wat meer kleur af te geven? Dan nog zou het geschikt moeten zijn voor aquaria ...

Misschien in je hout wel rot. Als je het kan indrukken of je nagel in het hout kan drukken als het nat is dan is die kans aanwezig.

Haal het er dan maar uit want dan gaat het nooit zinken. Ik heb het zelf ook geprobeerd met een stuk hout, na ca. 6 weken in de tuin gezet tussen mijn plantjes want zinken ging niet lukken.

Succes

Wouter

Ik kan, als ik hard duw, mijn nagel wel in het hout zetten, maar dat kan ik met een ander stukje kienhout ook, welke wel zinkt ... Kan niet zeggen dat de ene harder is dan de andere.

Ik had het hout een weekje laten droven, daarna weer een weekje in een emmer water gedaan. Gisteren eruit gehaal en wat 'geduwd' om rotte plekken te vinden, toen viel er een flink stuk hout af. Er zitten nog meer zachte plekken op en onder het afgescheurde stuk zitten witte 'aderen' die onder kraan eraf spoelen. Ik denk dat het inderdaad goed rot is:

temporary_zps96ccf846.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan